کد خبر: ۴۳۵۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

تخصیص بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان

در سال 98 اتفاق افتاد:
رئیس هیئت مدیره انجمن صندوق‌های خطرپذیر در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری که در محل کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد، گفت: حجم سرمایه گذاری خطرپذیر این مجموعه ۳۱۰ میلیارد تومان و حجم تسهیلات پرداخت شده از سوی اعضای این انجمن ۹۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش نبض فناوری، فریدوند با بیان اینکه کل خدمات مالی اعضای این انجمن از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است و افزود: تامین مالی یکی از موضوعات مهم حوزه فناوری  است و محدود بودن منابع تخصیص داده شده به صندوق‌ها، محدودیت قوانین حمایتی، عدم تسری مزایای بانکی به صندوق‌ها و عدم دسترسی به داده‌ها از چالش‌های این انجمن است.

به گفته او، انجمن صنفی نهادی است که برای هم افزایی صندوق‌های سرمایه گذاری تشکیل شده که در این راستا ۷۵ صندوق و نهاد سرمایه گذاری در آن عضو هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صندوق‌های خطرپذیر برنامه های این انجمن صنفی را ترغیب به سرمایه گذاری، شکل گیری ادبیات سرمایه گذاری و هم افزایی در حوزه تامین مالی برشمرد و گفت: در حال حاضر ۲۴ صندوق پژوهش و فناوری و تعدادی شتابدهنده و شرکت‌های VC خدماتی چون صدور ضمانت‌نامه، مشارکت در سرمایه گذاری، پرداخت انواع تسهیلات و خدمات تجاری سازی به اکوسیستم نوآور کشور ارائه می‌دهند.

گفتنی است، کل خدماتی که در سال ۱۳۹۸ به شرکت‌های فناور و دانش بنیان ارائه شد، بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود که در قالب ۵ هزار فقره خدمت بوده است.
ارسال نظرات
وبگردی