کد خبر: ۴۳۵۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

5 اپلیکیشن برتر کتابخوانی ایرانی را بشناسید

از آن‌جایی که گوشی‌های موبایل جزو جدایی ناپذیر زندگی ما شده‌اند، باید راهی برای استفاده درست و بهینه از آن پیدا کنیم. یکی از این راه‌ها خواندن کتاب است، با وجود اینکه بسیاری از افراد لذت ورق زدن کتاب را به نسخه الکترونیکی آن ترجیح می‌دهند و معتقد هستند که هیچ‌ وسیله‌ای نمی‌تواند جایگزین یک کتاب کاغذی خوب شود؛ یک صندلی راحت، یک کتاب خوب و یک فنجان چای یا قهوه ! اما کتاب‌های الکترونیکی نیز طرفداران خود را دارد و از بعضی از جهات بسیار مفید است، برای مثال قیمت کتاب‌های الکترونیکی به دلیل حذف هزینه‌های کاغذ و چاپ قیمت پایین‌تری از کتاب‌های کاغذی دارند و بنابراین تعداد بیشتری از مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ کتاب الکترونیک حجم و وزن فیزیکی ندارد، هزاران و حتی میلیون‌ها صفحه کتاب می‌توانند در یک دستگاه موبایل یا تبلت همه جا همراه ما هستند؛ در صورتی که بسیاری از زمان‌ها حمل یک کتاب کوچک هم برایمان سخت می‌شود. همچنین استفاده از این نوع کتاب‌ها با توجه به امکانات متنوع اپلیکیشن‌های کتاب خوان بسیار آسان است. نشانه‌گذاری، حفظ کتاب در صفحه خوانده شده، امکان جستجوی کلمات و عناوین و…. از مزایایی هستند که در کتاب چاپی وجود ندارند. در این مقاله 5 اپلیکیشن کتابخوانی را به شما معرفی می‌کنم که می‌تواند به کتابخوانی و رشد فردی شما کمک کند. با نبض فناوری همراه باشید.

طاقچه


طاقچه یکی از برنامه‌های محبوب کتابخوانی به شمار می‌آید. از ظاهر و کاربری مناسبی برخوردار است که باعث می‌شود کاربر تعامل آسان‌تری با آن داشته باشد. در قسمتی از آن به نام کتابگردی می‌توانید قسمت‌های از کتاب را که دوست داشتید با دیگران به اشتراک بگذارید. بخش دیگری از آن به نام طلقچه بی‌نهایت است که می‌توانید با عضویت ماهانه در آن کتاب‌ها را به صورت رایگان بخوانید. همچنین بخشی دیگری دارد به نام «کتابخانه همگانی» که با عضویت در آن می‌شود کتاب‌هایی که در آن بخش هست را با خرید اشتراک مطالعه کرد و فقط بهای مدت اشتراک را با قیمت کمی پرداخت نمود. کتاب‌های صوتی قابلیت‌هایی دارند که کتاب‌های چاپی و الکترونیکی ندارند. شما می‌توانید سرعت خواندنِ گوینده را تنظیم کنید، متن را به جلو و عقب ببرید و  به صورت خودکار، زمانی برای خاموش شدن انتخاب کنید. هم کتاب‌های صوتی و هم غیرصوتی دارای نسخه نمونه رایگان است که شما می توانید با مطالعه چند صفحه ابتدایی نمونه، نسبت به خرید کتاب  مطمئن شده و سپس اقدام کنید.


فیدیبو


فیدیبو یکی دیگر از برنامه‌های کتابخوانی است که متعلق به دیجی‌کالا است. محیط این برنامه از پنج بخش پروفایل، جستجو، دسته بندی، فروشگاه و کتابخانه تشکیل شده است.  کتاب های الکترونیکی و صوتی موجود در برنامه فیدیبو بر اساس موضوعات مختلفی از جمله اقتصاد، تاریخ، حقوق و غیره دسته بندی شده‌اند. برخی از کتاب های موجود در برنامه فیدیبو به صورت رایگان قابل دریافت هستند . بیش از 400 هزار کتاب و کتاب صوتی و مجلات در این اپلیکیشن کتابخوانی وجود دارد.


کتابراه


کتابراه مرجع مناسبی برای طرفداران کتاب است. پس از دانلود این اپلیکیشن، صفحه نخست شامل پرفروش‌ترین کتاب‌های سال و ماه،

تازه‌ترین کتاب‌های رایگان، تازه‌های فروش است. شما می‌توانید برخی از کتاب‌ها را به صورت رایگان دانلود کنید. یکی از ویژگی‌های این کتاب آخر هفته‌های رایگانش است که برای بسیاری از کاربران بسیار جذاب است. اپلیکیشن کتابراه به جای فرمت PDF از فرمت EPUB استفاده می‌کند که امکان دستکاری متن نمایشی کتاب را می‌دهد. مثلا به راحتی و با نگه داشتن انگشت روی متن می‌توانید آن را بزرگ‌تر کرده یا فونت را تغییر دهید. همچنین بخشی از کتابراه به ماهنامه شبکه تخصص دارد که شما می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی خود را روی این پلتفرم برای علاقه‌مندان قرار دهید تا روش‌های دسترسی بیشتری به محتوای فارسی و فنی تولید شده وجود داشته باشد.


خلاصه


خلاصه اپلیکیشنی است که به صورت خلاصه کتاب‌های ترجمه نشده دنیا را توسط افرادی که کتاب را خوانده‌اند در قالب یک فایل صوتی ارائه می‌دهد. .. همه‌ی کتاب‌ها به صورت فایل صوتی توسط یک گوینده ضبط و منتشر می‌شود که حدودا ۲۰ دقیقه تا ۱ساعت این فایل‌های صوتی طول می‌کشد. رابط کاربری خلاصه کاملا ساده و کاربر پسندی دارد و کار با آن را برای شما راحت می‌کند. گفتنی است بسیاری از کتاب‌های‌صوتی موجود در اپلیکیشن به صورت رایگان هستند و شما برای دسترسی به نسخه کامل کتاب‌ها می‌توانید اشتراک آن را تهیه کنید.


بوکاپو


بوکاپو خلاصه هزاران کتاب را برای شما در یک پلتفرم جمع‌آوری کرده است. این خلاصه‌ها به صورت صوتی و متنی هستند. محتوای اصلی هر کتاب را می‌توانید در 30 دقیقه بشنوید یا بخوانید. این اپلیکیشن هم نسخه اندروید دارد و هم ای او اس.

کاربران می‌توانند به‌صورت آفلاین فایل‌ صوتی خلاصه‌ی کتاب را دراختیار داشته باشند. این نرم‌افزار امکان یادداشت‌برداری و مرور یادداشت‌ها را هم برای شما فراهم کرده و تمامی یادداشت‌ها به‌همراه تاریخ یادداشت‌برداری مستند می‌شود. بوکاپو رایگان نیست و برای دسترسی به محتوای کامل آن باید حق اشتراک تهیه کنید و البته تنها با یک بار خرید اشتراک، امکان استفاده‌ی نامحدود از تمام امکانات اپلیکیشن دارید.


مطالب مرتبط:


معرفی ۵ اپلیکیشن برتر برای ورزش در خانه!


۵ اپلیکیشن برتر پخش‌کننده موزیک برای اندروید


۵بازی برتر ماشین سواری را بشناسید

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی