کد خبر: ۴۴۶۸۹
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۷

مناقشه اطلاعیه‌ای میان بهمن موتور و شاپرک؛ «تقصر آنهاست»!

باز هم اختلال و باز هم انداختن تقصیر به گردن دیگری؛ این بار میان یک شرکت خودروسازی و شرکتی در زیرمجموعه بانک مرکزی!

به گزارش «نبض فناوری»، طرح فروش برخی خودرو‌ها در زیرمجموعه شرکت موتور که از شنبه، ۲۷ بهمن‌ماه آغاز شده بود، در روز آخر دچار مشکلاتی شد و سردرگمی متقاضیان را به دنبال داشت؛ اختلالی وسیع که در گذشته بار‌ها و بار‌ها خریداران خودرو با آن دست به گریبان بوده‌اند و به نظر می‌رسید با تمهیدات اجرا شده، برای همیشه تمام شده است.

پیرو بروز این اختلال، پیگیری‌های به جریان افتاد که در نهایت مدیران این شرکت خودرویی را مجاب به صدور اطلاعیه‌ای کرد که در آن تاکید شده بود ثبت نام از متقاضیان از ساعات ابتدایی شروع طرح به خوبی صورت گرفته، به ثبت نام حدود ۲۸۸ هزار متقاضی منجر شده و تنها در ساعات انتهایی طرح دچار اختلال شده است.

البته در اطلاعیه این شرکت درباره فرجام متفاضیانی که خواستار ثبت نام خودرو بودند و به دلیل اختلال از این کار بازماندند، توضیحی ارائه نشده است، اما تاکید شده: «چهار ساعت مانده به پایان این طرح، مشتریان بروز اختلال در مرحله پرداخت بانکی را به امور مشتریان گزارش کردند که با پیگیری فنی مراحل ثبت‌نام مشخص شد، اختلال در سامانه شاپرک بوده و این سامانه در تطبیق هویت متقاضی و کارت بانکی دچار نقص فنی شده بود.»

بدین ترتیب، اختلال بروز کرده متوجه سامانه شاپرک (شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) شد و بدین ترتیب، غیر مستقیم انگشت اتهام متوجه بانک مرکزی گردید. اتهامی که به فاصله یکی دو روز، واکنش به دنبال داشته و شاپرک اطلاعیه‌ای صادر کرده که در آن تاکید شده، تقصیر متوجه شرکت بهمن موتور بوده است.

بر اساس این اطلاعیه، «اختلال به وجود آمده، ناشی از پیک تراکنشی بالا بر بستر شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت بوده و ربطی به سامانه شاپرک نداشته است. بدیهی است شرکت مزبور در صورت پیش‌بینی صحیح از میزان مراجعه‌کنندگان به وب سایتش، می‌بایست ضمن هماهنگی با شرکت ارائه‌دهنده خدمات، تمهیدات لازم را در زمینه هدایت و کاهش پیک تراکنشی خود اعمال می‌کرد.»

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی شاپرک تاکید شده که «شبکه الکترونیکی پرداخت کارت و سامانه‌های مرتبط با ۹۹.۹۹ درصد تراکنش موفق در سال، با کیفیت‌ترین خدمات را به مخاطبان و مردم عزیز ارائه کرده و سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تراکنش را به موفقیت به انجام می‌رساند.»

اظهاراتی که ممکن است واکنش شرکت بهمن را به دنبال داشته باشد و این مناقشه اطلاعیه‌ای ادامه بیابد، اما چه این گونه شود و چه غائله میان دو شرکت همینجا فیصله بیابد، بروز اختلال در ثبت نام متقاضیان خرید خودرو جبران نشده و عقوبتی متوجه هیچ شرکت و نهادی نکرده است تا به مانند همیشه، این مردم باشند که متضرر می‌شوند!

 

ارسال نظرات
گفت‌وگو با مدیرعامل و بنیانگذار «رایان پست»: به دنبال رهایی تجارت الکترونیک از مشکلات عمیق لجستیکی هستیم!