خداحافظی با رقیب ناکام زوم و گوگل میت

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از تک کرانچ، این غول فناوری از تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۵ (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) دیگر حساب کاربری جدیدی برای Chime ایجاد نخواهد کرد. با این حال، کاربران فعلی تا زمان پایان رسمی پشتیبانی، همچنان قادر به استفاده از امکاناتی نظیر برنامهریزی و میزبانی جلسات، افزودن و مدیریت کاربران و بهرهمندی از ویژگیهای کنسول مدیریت Amazon Chime خواهند بود. شایان ذکر است که SDK آمازون Chime تحت تأثیر این تصمیم قرار نخواهد گرفت.
آمازون به کاربران Chime توصیه کرده است که قبل از غیرفعال شدن کامل این سرویس، نسبت به حذف دادهها و انتقال به سایر سکوهای جلسات آنلاین اقدام کنند. این شرکت، AWS Wickr، زوم و Slack را به عنوان جایگزینهای پیشنهادی به مشتریان خود معرفی کرده است.
بر اساس گزارش Business Insider، آمازون قصد دارد از این پس، زوم را به عنوان سکوی رسمی جلسات آنلاین خود در داخل سازمان مورد استفاده قرار دهد.
Chime که در سال ۲۰۱۷ با تمرکز بر ارائه خدمات به کسبوکارها راهاندازی شد، نتوانست جایگاه قابل توجهی در بازار به دست آورد و استقبال از آن محدود به داخل شرکت آمازون بود. همین امر یکی از عوامل اصلی تصمیم آمازون برای پایان دادن به فعالیت این سرویس بوده است.
سخنگوی آمازون در گفتگو با TechCrunch اظهار داشت: تصمیمگیری برای بازنشسته کردن یک سرویس یا ویژگی، به طود معمول به این دلیل گرفته میشود که یا محصول بهتری را معرفی کردهایم یا شرکای ما راهکار مناسبی برای مشتریان و کارمندان ما ارائه میدهند. در مورد Chime، استفاده از آن در خارج از آمازون محدود بود و شرکای ما راهکارهای همکاری عالی ارائه میدهند، بنابراین به آنها تکیه خواهیم کرد./ایمنا