مایکروسافت پس از شش سال راهحلهایی برای رفع خطای رایج فروشگاه ویندوز ارائه کرد

به گزارش «نبض فناوری» به نقل از تک ریدر، مایکروسافت پس از شش سال، راهحلهای جدیدی برای رفع خطای رایج 0x80131500 در فروشگاه مایکروسافت ارائه کرده است، این خطا که از سال ۲۰۱۹ گزارش شده بود، کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ را با مشکل روبهرو کرده و اکنون راهحلهای رسمی برای آن پیشنهاد شده است.
به گفته مایکروسافت، چهار روش اصلی برای رفع این خطا وجود دارد:
۱_ بازنشانی برنامه فروشگاه مایکروسافت: این روش میتواند بسیاری از مشکلات مربوط به کش و دادههای ذخیرهشده را برطرف کند.
۲_ بررسی بهروزرسانیها: اطمینان از اینکه آخرین نسخه فروشگاه مایکروسافت نصب شده است، میتواند خطاها را کاهش دهد.
۳_ اجرای عیبیاب فروشگاه مایکروسافت (فقط در ویندوز ۱۰): این ابزار به طور خودکار مشکلات رایج را شناسایی و برطرف میکند.
۴_ بهروزرسانی تنظیمات TLS اینترنت: مایکروسافت به کاربران توصیه کردهاست که از فعال بودن پروتکلهای TLS 1.2 و TLS 1.3 اطمینان حاصل کنند، برای این کار، کاربران میتوانند به بخش «ویژگیهای اینترنت» رفته و در تب «پیشرفته» ، تنها گزینههای مربوط به TLS 1.2 و TLS 1.3 را فعال کنند.
این خطا که گاهی با عنوان دوباره امتحان کنید شناخته میشود، از سال ۲۰۱۹ کاربران را آزار داده و حتی پیش از عرضه ویندوز ۱۱ نیز گزارش شده بود، اگرچه برخی کاربران در گذشته با بازنشانی برنامه موفق به رفع موقت این خطا شدهاند، اما راهحلهای ارائهشده توسط مایکروسافت پایدارتر و جامعتر هستند.
با توجه به اینکه این خطا ممکن است به دلیل ناسازگاری با پروتکل امنیتی لایه انتقال (TLS) رخ داده باشد، بهروزرسانی تنظیمات اینترنت میتواند راهحل نهایی باشد./ایمنا