کد خبر: ۴۵۷۱
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰
مدیریت تماس، داشتن شماره تلفن سازمانی یا اینترنتی و پاسخ‌گویی به مشتری از ملزومات یک کسب‌وکار است. این در حالی است که برای بسیاری از کسب‌وکارها به‌ویژه نوپا، تامین این هزینه‌ها مشکل است.

«دفتر شما» یکی از استارتاپ‌هایی است که حدود 6 سال است که فعالیت می‌کند. این شرکت  با ارائه خدمات ارتباطی دفتر کاری مجازی، تلفن گویا، فکس اینترنتی، منشی مجازی، مرکز تماس و خدمات مخابراتی یکپارچه برای شرکت‌ها در سراسر کشور راه‌حل‌هایی مقرون‌به‌صرفه و مؤثر برای حل مشکلات نظارت بر تماس‌ها به مشتریان عرضه می‌کند. در ادامه گفت‌وگو با علی دشتی، بنیانگذار دفتر شما که دانش‌آموخته مهندسی سخت‌افزار است را با نبض فناوری می‌خوانید.

او  در معرفی «دفتر شما» می‌گوید: «شرکت ما با بهره‌گیری از مدرن‌ترین فناوری‌های پردازش تماس تلفنی، خدمات ارتباطی دفتر کاری مجازی، تلفن گویا، فکس اینترنتی، منشی مجازی، مرکز تماس و خدمات مخابراتی یکپارچه برای شرکت‌ها در سراسر کشور ارائه می‌کند. درواقع دفتر شما، راه‌حل‌هایی مقرون به‌صرفه و مؤثر برای حل مشکلات نظارت بر تماس‌‌ها به مشتریان خود عرضه می‌کند.»

علی دشتی درباره شکل‌گیری اولیه این توضیح می‌دهد: «ایده «دفتر شما» سال ۹۳ در ذهنم نقش بست؛ سالی که یکسری تحریم‌ها بر این ایران تحمیل شد. تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری دفتر شما بود، چراکه تحریم‌ها موجب شد خیلی از تماس‌های ارتباطی شرکت‌ها از خارج از کشور محدود شود و ما مجبور بودیم این ارتباط را ایجاد کنیم. به‌مرور متوجه شدیم که این سرویس ارتباطی نیاز خیلی از شرکت‌های داخلی است و ما می‌توانیم ویژگی‌های ارتباطی خوبی برای این کسب‌وکارها ایجاد کنیم که بتوانند با مشتریان خودشان در ارتباط باشند.»

او در این باره می‌گوید: «هزینه اداره کسب‌وکارها زیاد شد و بسیاری از صاحبان مشاغل، توانایی اجاره دفتر نداشتند، بنابراین این ایده را عملی کردیم. به این شکل که به‌صورت مجازی شماره تلفنی در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهیم تا آن‌ها از هر جایی که خواستند، کار کنند.»

مفهوم دفتر کار مجازی که تقریبا ۲۰ سال است در سراسر دنیا شکل گرفته، در آمریکا متولد شده است. این نوع خدمات در خارج از ایران بیشتر جا افتاده و تقریباً دیگر نیازی به فرهنگ‌سازی وجود ندارد، اما چون دفتر کار مجازی پدیده‌ای نوین در ایران است، بنابراین لازم است صاحبان کسب‌وکارها با این مفهوم آشنا شوند.

علی دشتی معتقد است، ما با ایده‌آل جهانی فاصله داریم، اما رسیدن به آن، محال نیست و با فرهنگ‌سازی و آشناکردن صاحبان مشاغل می‌توانیم این نوع خدمات را به‌صورت کلان در کشور خود ارائه کنیم.

او درباره مشتری‌های دفتر شما توضیح می‌دهد: «مشتریان ما به‌طور کلی سه دسته‌اند؛ افرادی که به‌تازگی کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده‌‌اند، شرکت‌های باسابقه و جاافتاده و شرکت‌هایی که کار فصلی دارند. درواقع کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استارتاپ‌ها، فریلنسرها و افرادی که جای ثابتی ندارند، اما می‌خواهند ارتباط‌شان با مشتری حفظ شود، بخش عمده مشتریان ما را تشکیل می‌دهند. البته ما مشتریانی هم از  خارج از کشور داریم؛  ایرانی‌هایی که در سفر هستند و می‌خواهند با منشی‌های خود در تماس باشند، از  طریق پنل‌شان تنظیمات را انجام می‌دهند.»

صاحبان مشاغلی که تمایل دارند از خدمات «دفتر شما» استفاده کنند، برای ثبت‌نام باید باید اطلاعات هویتی‌شان را بارگذاری کنند که این اطلاعات توسط کارشناسان تیم بررسی ‌شود. شماره موبایلی که ثبت می‌‌شود حتما باید به نام صاحب کسب‌وکار باشد.

علی دشتی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشتری به‌دلیل نقص کار شرکت از جمله اطلاع‌رسانی غلط منشی‌ها متحمل ضرر شود، شرکت چگونه جبران خسارت می‌کند، می‌گوید: «تاکنون این اتفاق نیفتاده است. گاهی مواردی پیش می‌آید که از دست ما خارج است، مانند قطعی تلفن از طرف مخابرات که این‌گونه مشکلات هم به‌ندرت پیش می‌آید و در حیطه مسئولیت ما نیست، اما اگر قصوری از طرف کارکنان باشد، به‌طور قطع مسئولیت کار خود را می‌پذیریم.»

صاحبان مشاغل می‌توانند هم به‌صورت پیامکی و هم از راه اینترنت به تماس‌های خود دسترسی داشته باشند. درواقع می‌توان از طریق وبسایت، میزان اعتبار نوع بسته و ریزکارکرد را مشاهده کرد و در صورت نیاز اعتبار را افزایش یا نوع سرویس را تغییر داد.

بنیانگذار دفتر شما چالش‌های پیش روی کسب‌وکار خود را درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برشمارد و  می‌گوید: «مشکل برون‌سازمانی ما عدم وجود یک نوع رگولیشن برای این نوع کسب‌وکارهاست که بتوانیم با فراغ‌بال فعالیت کنیم. چالش درون‌سازمانی هم معرفی این خدمت به جامعه هدف است.»

ویژگی «دفتر شما» نسبت به سایر استارت‌آپ‌های موجود در این حوزه این است که در کنار تلفن گویا و جوابدهی اتوماتیک، پرسنلی در دفتر شما هستند که می‌توانند به‌صورت اختصاصی پاسخگوی تلفن‌های کسب‌وکارها باشند. درواقع این مرکز تماس یک اپراتور نیست، بلکه افراد حاضر در این بخش می‌توانند موجب پیشرفت کسب‌وکارها شوند.

او درباره خدمات جدید دفتر شما توضیح می‌دهد: «زیرساخت‌های خود را عوض کردیم؛ خطوط قدیمی ایوان که برای مخابرات بود را به سیپ‌ترانک تغییر دادیم. با تعطیلی فکس اینترنتی fax.ir قصد داریم فکس آنلاین را به خدمات‌مان اضافه کنیم. در حال حاضر تماس خروجی اضافه شده است. همچنین کالرآیدی؛ قبلا سرشماره دفتر روی گوشی مشتری نمایش داده می‌شد، اما الان شماره تماس گیرنده نمایش داده می‌شود. چند سرور فیزیکی برای تقویت سرورها خریداری کردیم که تماس‌های گرفته شده ضبط شود.»

او در پایان چشم‌انداز دفتر شما را اینگونه تببین می‌کند:«امیدوارم به مرکز تماس آنلاین بین‌المللی تبدیل شویم. یعنی بتوانیم این بازار را در کشورهای منطقه هم ایجاد کنیم. البته زیرساخت‌هایمان آماده است و فقط باید مباحث بازاریابی انجام شود.»
ارسال نظرات
نیازمندیها