کد خبر: ۴۶۵۹
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

جایزه 20 میلیون تومانی برای قهرمان فیفا20

اولین دوره آنلاین مسابقات ورزش‌های الکترونیک در رشته فیفا 20 به کار خود پایان داد
روز جمعه فینال اولین دوره آنلاین مسابقات ورزش‌های الکترونیکی در رشته فیفا بود. این مسابقات با همکاری آپارات گیم و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از هفته پایانی مرداد ماه در مرحله مقدماتی به صورت آنلاین آغاز شده و تا روز 28 شهریور ادامه داشت.

محل برگزاری حضوری مسابقات مرحله یک چهارم نهایی، رده‌بندی و فینال در تهران بوده و 8 فیفاباز که تعدادی از آن‌ها هم از شهرهای دیگر آمده‌بودند، خود را برای آغاز رقابت آماده می‌کردند. این برنامه که به دلیل شیوع بیماری کرونا خالی از تماشاگر بود، با گزارش زنده داوود رفیعی که خود از فیفاباز‌های حرفه‌ای است، به صورت زنده از آپارات پخش شد. مرحله نهایی اولین دوره مسابقات آنلاین ورزش‌های الکترونیک آپارات گیم در رشته فیفا20 راس ساعت 5 برگزار شد و برنده آن هم شهاب گل محمدی بود که برنده جایزه 20 میلیونی شد.

در مرحله اول رقابت در چند راند بین محمدمهدی ورزشی از بهبهان و محمد پورجسین که هر دو 18 سال دارند، شروع می‌شود. محمد مهدی ورزشی با تیم بارسلونا و محمد پورحسین با تیم ملی فرانسه بازی رفت را در ورزشگاه «نیوکمپ» شروع‌ می‌کنند. در دقیقه 4، بازی 1-1 مساوی است. پایان بازی رفت با نتیجه 1-1 مساوی اعلام می‌شود و دو گیمر خیلی زود بازی دور برگشت را در استادیوم «پارک دو پرنس» شروع می‌کنند. بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی تمام می‌شود و کار به بازی سوم می‌کشد. دقیقه 88 بازی محمدپورحسین فرانسه را از بارسلونا جلو می‌اندازد و بازی با برد محمدپورحسین تمام می‌شود.



بعد از تنفسی چند دقیقه‌ای بازی دوم مرحله یک چهارم نهایی میان محمدحسین سخاوت که او هم از اصفهان آمده و مسیح محافظت کار که مقام نایب قهرمانی مسابقات دانشجویان جهان را دارد و پدیده مسابقات فیفا 19در جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی سال گذشته، شروع می‌شود. بازی رفت بدون گل تمام می‌شود و بازی دوم هم در رقابتی جذاب و نفس‌گیر با تساوی به پایان رسید تا همه چیز در بازی سوم مشخص شود. گل اول بازی سوم را محافظت کار زد و بعد هم با گل دوم خیالش را کمی راحت‌تر کرد و تمام شادی پس از گلش را تنها با یک مشت گره کرده، نشان داد. سخاوت یکی از دو گل خورده را جبران کرد. محافظت کار گل سوم را که می‌زند سرنوشت این بازی هم مشخص می‌شود: 3-1 به نفع محافظت کار.

با حاضر نشدن امیرحسین جوانمردی به دلیل کسالت در این مسابقات، یکی از بازی‌های دور یک چهارم نهایی برگزار نشد و بازی آخر مرحله یک چهارم میان شهاب گل محمدی و پرهام همرنگ برگزار شد. گل محمدی ابتدا با ضربه  سوارز بارسلونا را پیش می‌اندازد. پرهام همرنگ بازی را برای فرانسه به تساوی می‌کشاند. این مرحله گل محمدی برنده اعلام می‌شود.

فینالیست‌ها مشخص شدند


بازی‌های مرحله نیمه نهایی با بازی محمدپورحسین و مسیح محافظت کار شروع می‌شود. بازی رفت را پورحسین 2-1 می‌برد و بازی برگشت را 1-0. پورحسین به فینال می‌رود و محافظت کار به بازی رده بندی.

بازی دیگر نیمه نهایی را شهاب گل محمدی و سامان جلالی میان لیورپول و بارسلونا برگزار می‌کنند. بازی رفت 2-1 به نفع گل محمدی به پایان می‌رسد. او هم در دو قدمی فینال قرار می‌گیرد. بازی برگشت را هم در رقابتی تنگاتنگ و جذاب گل محمدی می‌برد و به فینال می‌رسد. مقام سومی برای محافظت کار

مثل روال بازی‎‌های فوتبال اینجا هم اول مسابقه رده بندی با با گزارش سرهنگ علیفر برگزار می‌شود. مسیح محافظت کار و سامان جلیلی در رده بندی به مصاف هم ‌می‌روند. بازی با همان تک گل به نفع محافظت کار تمام می‌شود.



فینال میان محمد پورحسین با تیم ملی فرانسه و شهاب گل محمدی با تیم بارسلونا برگزار شد. بازی در 90 دقیقه به تساوی 2-2 می‌کشد و کار به ضربات پنالتی‌ می‌رسد.گل محمدی در ضربات پنالتی برنده بازی می‌شود و قهرمان مسابقات.

جایزه‌ ای 20 میلیونی برای قهرمان


ساعت از 23:00 هم گذشته که مراسم اهداءجوایز نفرات برگزیده این رویداد با حضور سیدمحمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای و مصطفی احمدی مدیر آپارت گیم برگزار می‌شود. در مراسم اهداء جوایز جایزه 60 میلیون ریالی به سامان جلالی، جایزه 80 میلیونی به مسیح محافظت کار، جایزه 10 میلیون ریالی به محمد حسین سخاوت، جایزه 10 میلیون ریالی به محمد مهدی ورزشی و بالاخره جایزه 20 میلیون ریالی به شهاب گل محمدی به عنوان قهرمان این مسابقات تعلق گرفت و جام قهرمانی را بالای سر برد.
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی