کد خبر: ۵۰۰۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۰

اولین نود ماهواره‌ای بیت‌کوین در ونزوئلا راه‌اندازی شد

برای انتقال بیت‌کوین دیگر نیازی به اینترنت نیست!
شرکت استارتاپی ونزوئلا Cryptobuyer خبر از راه‌اندازی اولین نود ماهواره‌ای بیت‌کوین در این کشور داد. به گفته مدیران این استارتاپ از این پس شهروندان ونزوئلایی برای ارسال رمزارز بیت‌کوین نیازی به اینترنت ندارند.

این همکاری بین این استارتاپ و شرکت Blockstream و جمعی از علاقه‌مندان حوزه رمزارزها در این کشور انجام شده است که با آنتن ماهواره‌ایی که در این کشور نصب کرده‌اند، ‌وظیفه ارتباط بین نود و شبکه بلاکچین ممکن می‌کند. به این صورت که گره شبکه بیت‌کوین واقع در کشور ونزوئلا قادر به پردازش اطلاعات در زمان واقعی و آفلاین است. در حالی که اتصال اینترنت قطع شود این نود شبکه مستقل از وضعیت اینترنت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این نوآوری همچنین استفاده از ارزهای رمزنگاری شده را در مکان‌های دور دست که دسترسی اینترنت یا گران یا غیرممکن است، را آسان می‌کند.

عملکرد این پروژه به چه صورت است؟


شرکت Blockstream در ابتدا تعدادی ماهواره را به هدف ایجاد ارتباط میان Node و شبکه بیت کوین ، تامین خواهد کرده و سپس Cryptobuyer تجهیزات لازم را برای دریافت سیگنال و اتصال به ماهواره را خریداری خواهد کرد. در انتها تیم فعال در حوزه بلاکچین نیز وظیفه مونتاژ آنتن‌ها و انجام تنظیمات مورد نیاز را برعهده خواهند داشت.

آوارو پرز، برنامه‌نویس نرم‌افزار از شهر والنسیا که راه‌اندازی کل زیرساخت این پروژه به عهده او بوده، درباره این دستاورد می‌گوید: « ما تمام اطلاعات شبکه بیت کوین را دانلود کرده و با موفقیت اولین تراکنش در شبکه را توسط نود ماهواره‌ای واقع در کشور ونزوئلا را در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ از شهر والنسیا انجام دادیم. ما بیت کوین خود را توسط ماهواره و بدون اتصال به اینترنت دریافت کردیم. این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای ما است.»

در پایان این شرکت با اشاره به این که این اولین از سه آنتنی است که قرار است در این کشور نصب شود اعلام کرد: « دو آنتن باقی مانده در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا و  دیگری در شهر اورداز، یک شهر صنعتی در جنوب این کشور تعبیه خواهد شد.»

منبع: cryptopotato


 
برچسب ها: بیتکوین بیت کوین
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی