کد خبر: ۵۶۲۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۷

بازی جدید ضدکرونایی هم به بازار آمد

آموزش مقابله با دروغ‌های کرونایی با بازی ویدئویی
انتشار اخبار دروغ در مورد ویروس کرونا مشکلات زیادی را در جهان ایجاد کرده و دانشگاه کمبریج برای مقابله با این مشکل یک بازی آنلاین ویدئویی طراحی کرده است.

به گزارش نبض فناوری ،برخی گروه‌ها و افراد با انتشار اخبار دروغین و توطئه آمیز در ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی موجب تشویش افکار عمومی شده‌اند و آزمایشگاه تصمیم‌گیری اجتماعی در دانشگاه کمبریج به این فکر افتاده که از طریق یک بازی به نام Go Viral! آگاهی عمومی در مورد ماهیت اخبار جعلی و شیوه مقابله با آنها را افزایش دهد.


طراحی این بازی چندمرحله ای که مبتنی بر پرسش و پاسخ با کاربران است، از طریق بررسی یافته‌های روانشناسی و تحقیق در مورد نحوه عملکرد مغز انجام شده است. در جریان این بازی کاربر اخبار دروغ و تئوری‌های توطئه شخصی خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی طراحی می‌کند و مشاهده می‌کند که چگونه دروغ پردازی‌هایی از این دست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ذهن و فکر هزاران نفر را آلوده می‌کند.


طراحان این بازی معتقدند توانمندسازی عموم مردم برای تولید اخبار جعلی در جریان یک بازی ویدئویی درک و دانش افراد در مورد این مساله را افزایش داده و به آنها کمک می‌کند هر چه بیشتر با انتشار اخبار جعلی مقابله کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت افرادی که این بازی را اجرا کنند به ابزاری برای نشر بیشتر اخبار دروغ و غلط در مورد ویروس کرونا مبدل نشوند.


ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی