کد خبر: ۵۶۶۰
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۶

شمارش معکوس YAHOO! برای انهدام گروه‌هایش!

گام بزرگ دیگری در مسیر فراموشی؛
 

در میان فعالان دنیای اینترنت و فناوری، یاهو مثال مشهوری‌ست از شرکتی که حتی شکست‌های متعددش هم موجب نشده درس بگیرد و مسیرش را اصلاح کند!

به گزارش نبض فناوری ، این را می‌شود از پیامی دریافت که طی ساعات اخیر به اغلب کاربران یاهو در سراسر جهان مخابره شده و روند ارسالش ادامه دارد. پیامی که اگر از جمله کاربران این غول سابق دنیای اینترنت باشید، در صندوق پیام های ورودی ایمیل‌تان جا خوش کرده و حکایت از تعطیلی سرویس گروه های یاهو (Yahoo Groups) در نیمه دسامبر (25 آذر) دارد.

 شرکت یاهو در نبض فناوری شرکت یاهو در نبض فناوری

آن گونه که در این پیام تاکید شده، تعطیلی این محصول 20 ساله به این دلیل در دستور کار قرار گرفته که «طی چند سال گذشته گروه‌های یاهو شاهد کاهش مداوم استفاده بوده‌اند.» پلتفرمی که روزگاری یکی از مهم ترین مرجع های ارتباط گروه های مختلف با یکدیگر و آموزش بود تا جایی که گوگل، رقیب سرسخت یاهو را بر آن داشت نسخه مشابهی از آن را بیابد، خریداری کرده و به زیرمجموعه اش سنجاق کند.

البته برخلاف یاهو، گوگل حال و روز بسیار خوبی دارد و به تبع آن، گزندی متوجه فعالیت گروه های گول نیست، بماند که اساسا یاهو بعد از تغییر مالکیتی که چند سال پیش تجربه کرد، سیاست های متفاوتی در پیش گرفت که از جمله آنها، عدم حمایت از برخی سرویس ها و سوق دادن تدریجی شان به سمت تعطیلی بود. درست مانند آنچه برای گروه های یاهو رقم خورده است.

 یاهو در نبض فناوری یاهو در نبض فناوری

نکته ای کلیدی که در پیام اخیر یاهو به کاربرانش هم مورد تاکید قرار گرفته است: «مشتریان به دنبال محتوای معتبر هستند. برای این منظور ، ما باید تمرکز خود را در زمینه های دیگر کسب و کار در مورد محصولاتی که دیگر با استراتژی بلند مدت ما سازگار نیست، تصمیمات دشواری بگیریم.»

بدین ترتیب شمارش معکوس برای پایان دادن فعالیت یکی از نخستین انجمن های دیجیتال جهان آغاز شده است. پایانی به شیوه یاهو، به این صورت که کاربران اجازه دارند تا تاریخ تعیین شده در گروه های فعلی با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در روز موعود و با خاموش شدن سرورهای این انجمن، همه چیز را از دست خواهند داد، بی آنکه اجازه بکاپ گیری به ایشان داده شده باشد!

 شمارش معکوی YAHOO! برای انهدام گروه‌هایش در نبض فناوری شمارش معکوی YAHOO! برای انهدام گروه‌هایش در نبض فناوری

این روال همیشه یاهو است که از روز نخست شکل گیری تا به امروز، همواره خلق و خوی دیکتاتوری داشته و در همه حال تنها خودش و منفعتش را دیده و کاربران را تحت فشار قرار داده است. روحیه ای که اگر نبود، هرگز آن تصمیم مشهور یاهو مبنی بر کم کردن فضای رایگان ایمیل ها از 6 مگ به 4 مگ رخ نمی‌داد و امثال گوگل برای کاربران جذابیت پیدا نمی‌کردند و کوچ بزرگ کاربران یاهو رقم نمی‌خورد.

اتفاقی که یاهو هیچ وقت از رقم زدنش درس نگرفت و این را می شود از بسیاری از تصمیماتش دریافت. تصمیماتی مانند همین نمونه اخیر که کوچ کاربران گروه های یاهو به امثال نسخه گوگل را موجب می شود در حالی که می‌شد زیرساختی امروزی برای تشکیل انجمن های دیجیتال در یاهو فراهم آید و از این کوچ جلوگیری شود. کاری که گوگل در انجامش استاد است و هرگز تعطیلی سرویسی را در دستور کار قرار نمی‌دهد مگر آنکه جایگزین امروزی اش را ارائه کرده باشد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فرزین
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
هیچ وقت درک نکردم که یکی از پيشگامان عرصه وب چطوری به یه جاده صاف کن واسه بقیه شرکت‌ها تبدیل شد و خودش...
0
0
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی