کد خبر: ۵۷۴۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳

پیش بینی عود اسکیزوفرنی با هوش مصنوعی

محققان می گویند با استفاده از داده های جمع آوری شده از تلفن همراه کاربران و افزودن این داده ها به یک الگوریتم هوش مصنوعی می توان عود اسکیزوفرنی را در مبتلایان پیش بینی کرد.

به گزارش نبض فناوری ، اسکیزوفرنی بیماری روانی خطرناکی است که باعث اختلالات رفتاری، گفتار غیرعادی و کاهش توانایی درک واقعیت در اشخاص می شود.


ناتوانی در اندیشیدن، عاطفهٔ ضعیف، انجام رفتارهای نامعقول و ناتوانی در درک واقعیت،احساس بی ارزشی،افکار مریض، احتمال خودکشی (اغلب) از ویژگی‌های بارز این بیماری است.جالب اینجاست که فرد مبتلا به افکار و اعمال خود باور قلبی دارد و به نظر خودش به طور صحیح عمل می کند.


الگوریتم هوش مصنوعی جدید با بررسی داده های مربوط به نحوه استفاده مبتلایان به این بیماری از گوشی می تواند زمان عود بیماری یادشده در افراد را تخمین بزند تا بتوان برای مقابله با آن به طور صحیح برنامه ریزی کرد.


برای طراحی این الگوریتم هوش مصنوعی از ۶۰ مبتلای به این بیماری کمک گرفته شده و نحوه استفاده آنها از گوشی با استفاده از حسگرهای تلفن همراه بررسی شده است. البته بدین منظور متادیتای تماس های تلفنی این افراد، نحوه صحبت کردن و خواندن مطالب توسط آنها، مدت زمان و کثرت تماس ها و غیره نیز بررسی شده است.


پژوهشگران دانشگاه کرنل می گویند با افزایش دقت این الگوریتم هوش مصنوعی می توان در آینده از آن برای شناسایی و مهار بهتر بیماری اسکیزوفرنی استفاده کرد.


فارس
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی