کد خبر: ۵۸۲۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۹

جدید ترین دوربین‌ های نیکون

دوربین‌ های Z6 II و Z7 II نیکون معرفی شدند
شرکت نیکون از دوربین‌های پرچمدار بدون آینه فول فریم 24 مگاپیکسلی Z6 II و 45.6 مگاپیکسلی Z7 II با بدنه مشابه بدنه اصلی رونمایی کرده است. هر دو مدل معرفی شده از فیلم برداری 4K با سرعت 60 و 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که دوربین ‌‌‌های Z6 II و Z7 II نیکون می‌توانند با Canon EOS R5 / R6 Panasonic’s S5 و Sony A7S III رقابت کنند. برای جزئیات بیشتر با سخت افزار مگ همراه باشید.

به گزارش نبض فناوری ، در رابطه با دوربین Z6 II پرداختن به چند نکته ضروری است. ویدیوهای 60 فریم در ثانیه 4K به اندازه APS-C کات می‌شوند (که تا فوریه 2021 در دسترس نخواهد بود)، در حالی که این دوربین برای فیلمبرداری با کیفیت 4K 30p از کل عرض سنسور استفاده می‌کند. در همین حال، Z7 II در فیلمبرداری 4K 60p به اندازه 1.08 برابر کراپ خورده است، در حالی که از عرض کامل سنسور برای 4K در 30 فریم در ثانیه نیز استفاده می‌کند.

پرچمداران جدید نیکون Z6 II و Z7 II فیلم 10 بیتی N-Log یا HDR (HLG) را به یک ضبط کننده خارجی منتقل می‌کنند که با ProRes RAW پشتیبانی می‌شود (فرمت Blackmagic RAW از طریق Blackmagic Video Assist در فوریه 2021 ارائه می‌شود). با این حال، Z7 II به دلیل قابلیت پرش از خط، ویدیوهای مبهم‌تری را ضبط می‌کند، بنابراین Z6 II (مانند Z6 اصلی) باید گزینه بهتری برای فیلم برداری باشد.

بدنه‌ی این دوربین‌ها (به استثنای یک مورد) به نسبت دوربین‌های Z6 و Z7 اصلی تغییر نکرده‌اند. اکنون هر دو دوربین از اسلات کارت دوتایی بهره می‌برند که یکی برای کارت‌های SD UHS II و دیگری برای کارت‌های سریعتر XQD یا CFexpress استفاده خواهد شد. این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات اصلی عکاسان (نبود اسلات کارت دوم به عنوان یک خطای ایمن برای عکسبرداری حساس به ماموریت) را برطرف می‌کند.

سرعت عکسبرداری این دو دوربین نیز بسیار بهبود یافته است. Z6 II اکنون قادر به عکسبرداری 14 فریم بر ثانیه برای فرمت‌های RAW‌ با کیفیت پایین 12 بیتی و AF مداوم با یک نقطه است. همچنین می‌تواند 12 فریم در ثانیه را با قابلیت ردیابی سوژه تصویربرداری کند. در همین حال، Z7 II می‌تواند 10 فریم در ثانیه را ضبط کند، اما فقط با یک نقطه فوکوس خودکار (و بدون ردیابی سوژه) قادر به عکسبرداری است. البته هنوز هم این سرعت‌ها نسبت به مدل‌های قبلی بسیار بهبود یافته‌اند (Z6 تنها با فوکوس خودکار مداوم می‌تواند 5.5 فریم بر ثانیه عکس برداری کند). نکته قابل تأمل دیگر این است که Z6 II و Z7 II دو برابر اندازه بافر دارند، بنابراین می‌توانید در مدت زمان بیشتری عکس‌های پیاپی بگیرید.

شرکت نیکون با پردازنده‌های جدید و سریعتر Expeed 6 قول بهبود سرعت فوکوس خودکار را داده است. بزرگترین تغییر در فوکوس خودکار، تشخیص صورت و چشم است، زیرا اکنون به جای AF در منطقه خودکار، در حالت AF Wide کار می‌کند و این بدان معناست که شما به جای تنظیم خودکار دوربین، قادر به انتخاب حداقل منطقه عمومی فوکوس هستید. یکی دیگر از تغییرات قابل لمس این دوربین‌ها حساس‌تر شدن AF است که در نور کمتر از -4.5 EV کار می‌کند.

سایر ویژگی‌ها، از جمله سنسورها، طراحی بدنه و منظره یاب الکترونیکی 3.69 میلیون نقطه نسبت به Z6 و Z7 بدون تغییر مانده‌اند.

بدنه خالی Z6 ماه آینده با 2000 دلار قیمت دارد و با پرداخت 2،600 دلار با لنز Nikkor Z 24-70mm F / 4 به دست شما خواهد رسید. در حالی که Z7 II در ماه دسامبر با قیمت بسیار مناسب 3000 دلار (فقط بدنه) یا 3600 دلار با همان لنز به بازار عرضه می‌شود.
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی