کد خبر: ۵۹۹۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۲

نحوه برخورد اینستاگرام با اینفلوئنسر‌های قانون شکن

برخورد اینستاگرام با اینفلوئنسر‌های قانون شکن
قوانین حمایت از مصرف کننده در اروپا ایجاب می‌کند که پست‌های تجاری (اهدای هدیه یا جایزه) در شبکه‌های اجتماعی به طور واضح برچسب گذاری شوند. اما طبق تحقیقات اینستاگرام، این اتفاق در این شبکه‌ی اجتماعی رخ نمی‌دهد و همین موضوع منجر به برخورد اینستاگرام با اینفلوئنسر‌های قانون شکن خواهد شد. برای جزئیات بیشتر با سخت افزار مگ همراه باشید.

قوانین اینستاگرام در انگلیس و کشورهای دیگر عنوان کرده که توافقات تجاری بین کاربران و شرکت‌ها باید با استفاده از هشتگ # تبلیغ یا # حمایت مالی کاملاً فاش شود. این قوانین بیان می‌کند که یک پست منتشر شده در قالب پرداخت جایزه یا کالای رایگان هم باید از این موضوع برخوردار باشد. به طور معمول، این اتفاق فقط برای شرکت‌ها و “اینفلوئنسرهای” اینستاگرام که دنبال کنندگان زیادی دارند رخ می‌دهد.

با این حال، تحقیقات اخیر در انگلیس نشان داد که اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در بیشتر مواقع چنین تمهیدات تجاری را اعمال نمی‌کنند. طبق این تحقیقات برای حل این مشکل تاکنون اقدامات کافی را انجام نداده است. حال اینستاگرام برای جلوگیری از این اتفاق، تصمیم به بعضی تغییرات در قوانین خود گرفته است.

اول، اینستاگرام کاربران را وادار می‌کند که بفهمند برای تبلیغ محصول یا خدمات به آنها پول یا هدیه پرداخت شده یا صرفا برای دادن انگیزه صورت گرفته است. در صورت رخ دادن این موارد (هدیه گرفتن یا پرداخت جایزه)، شبکه اجتماعی کاربران را ملزم به افشای این موضوع می‌کند.

دوم، اینستاگرام ابزار ” paid partnership” خود را در دسترس همه کاربران قرار داده است، به همین دلیل برای همه آسان‌تر است که پست خود را برچسب گذاری کنند.

در نهایت اینستاگرام متعهد شده که از فناوری و الگوریتم‌ها لازم برای تشخیص مواردی که اطلاعات تجاری در آنها ثبت نشده است استفاده کند و این کاربران را به تلاش برای کمک به اینفلوئنسرها یا شرکت‌های قانون شکن، مرتبط کند و اکانت‌ آن‌ها را مسدود کند.

اینستاگرام ملزم است مشاغل مختلف را مجبور کند تا بر نحوه تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی نظارت داشته باشند. در نتیجه، مشاغل باید سهم خود را در جهت رعایت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده پرداخت کنند و در صورت لزوم اقدامات لازم انجام دهد.
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی