کد خبر: ۶۲۵۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۶

توسط مدیر فناوری اطلاعات؛مزایای استفاده از باشگاه مشتریان بیمه سرمد تشریح شد

در مکانیزم‌های باشگاه‌داری شرکت، مشتریان از هر طیفی به واسطه خرید محصولات و استفاده از خدمات شرکت در طرح‌ها و جشنواره‌های مختلف و علاوه بر آن در مناسبت‌های متعدد، امتیازاتی به دست خواهند آورد که این امتیازات قابل استفاده برای دریافت تخفیفات یا شرکت در قرعه‌کشی جوایز متعدد خواهد بود.


به منظور تشریح مزایای استفاده از تسهیلات این باشگاه، با جناب آقای دکتر حامد عابدینی مدیریت محترم فناوری اطلاعات بیمه سرمد به گفت‌وگو نشسته‌ایم که شرح آن را می‌خوانید.




  • با توجه به رونمایی از باشگاه مشتریان بیمه سرمد به عنوان نخستین باشگاه مشتریان در صنعت بیمه کشور، در خصوص مزایای استفاده از آن برای کاربران توضیحاتی بفرمایید.


باشگاه مشتریان بیمه سرمد فضایی تعاملی با امکان ارائه اطلاعات و خدمات به مشتریان شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله بیمه‌گذاران، بیمه شده‌ها، ارکان مختلف شبکه فروش، سهامداران و همچنین مشتریان بالقوه می باشد.


در واقع باشگاه مشتریان یک ابزار ارتباطی مستقیم و دوسویه با هدف ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان بیمه سرمد است که به عنوان ابتکاری نوین و عملیاتی در زمینه وفادارسازی و ایجاد ارتباط با مشتریان اهدافی از جمله ایجاد ارزش هایی برای مشتری، فرا‌تر از ارزش های ذاتی کالا‌ یا خدمات و همچنین قدردانی از اعتماد و وفاداری آنان از طریق عوامل انگیزشی مادی، معنوی و عاطفی راه اندازی شده است.


از مهمترین ویژگی های باشگاه مشتریان بیمه سرمد می توان به عضویت خودکار بیمه گذاران، نمایندگان و بیمه شدگان شرکت در باشگاه، عضو پذیری از افراد به غیر از بیمه گذار و بیمه شده های بیمه سرمد، اتصال خودکار به پایگاه داده مشتریان شرکت، دعوت از دوستان برای عضویت در باشگاه به منظور گسترش فرهنگ بیمه ای و انجام عملیات بیمه گری مورد نیاز مشتریان (تمدید، واریز حق بیمه و...) اشاره نمود.


لازم به توضیح است بر اساس استراتژی های بازاریابی و توسعه بازار شرکت بیمه سرمد در ارتباط با مشتریان، کلیه اشخاص حقیقی نیز می توانند از طریق آدرسhttp://club.sarmadins.ir  با عضویت در باشگاه مشتریان بیمه سرمد ضمن بهره مندی از طرح ها و جشنواره های امتیازی این شرکت در صورتی که در گروه نمایندگان یا بیمه گذاران و بیمه شدگان بیمه سرمد قرار گیرند، از خدماتی از جمله مشاهده بیمه نامه های صادر شده، جزئیات سوابق و خسارت های پرداختی، سوابق افراد بیمه شده تحت تکفل و ... بهره مند و با شرکت در طرح های امتیازی بر اساس رویه های تعریف شده از مزایای خرید، تمدید و یا انتقال بیمه  نامه هایی از جمله انواع بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری، خودرو، آتش سوزی و مسئولیت نیز بهره مند شوند.




  • با عنایت به لزوم ارائه نرم‌افزارهای مختلف جهت تسهیل در انجام امور بیمه‌ای مشتریان، این واحد چه اقداماتی را انجام داده است؟


به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات بیمه‌ای به مشتریان سعی در پیاده‌سازی نرم‌افزارهای جانبی دیگری نیز شده است که در این راستا می‌توان به مجموعه نرم‌افزارهای بانک، بیمه اشاره نمود که با استفاده از آن در تمام شعب بانک صادرات امکان ارائه بیمه‌نامه‌هایی چون آتش‌سوزی مسکونی و حوادث انفرادی در قالب طرح نسیم میسر گردیده است. علاوه بر آن سامانه همراه سرمد نیز آماده بهره برداری گردیده است که با نصب آن بر روی گوشی تلفن همراه مشتریان محترم می‌توانند خدمات متنوعی از جمله پرداخت حق‌بیمه، استعلام وضعیت مالی بیمه نامه و اطلاع از اصالت آن و موارد و خدمات دیگری را دریافت نمایند.


در طراحی تمام این سامانه‌ها سعی شده است تا حذف مراجعه حضوری مشتریان به شعب و نمایندگی‌های بیمه سرمد مد نظر قرار گیرد. مورد دیگر در این خصوص ارائه خدمات الکترونیکی از جمله صدور بیمه‌نامه حوادث انفرادی مسافرتی خارج از کشور، پرداخت حق بیمه و تمدید بیمه‌نامه ثالث و بدنه می‌باشد که به زودی تمدید بیمه‌نامه حوادث انفرادی و صدور آتش‌سوزی نیز به این موارد افزوده و از طریق پورتال شرکت بیمه سرمد به آدرس http://club.sarmadins.ir قابل دریافت خواهد بود.


علاوه بر خدمات فوق در حوزه صدور و به منظور تسهیل ارائه خدمات در حوزه خسارت به بیمه‌گذاران و ایجاد آرامش خاطر ایشان، امکان دریافت خسارت از هر شعبه بانک صادرات ایران با استفاده از کد ملی زیان‌دیده فراهم گردیده و در آستانه اجرایی شدن قرار دارد؛ با استفاده از این روش برای دریافت خسارت توسط زیان‌دیده نیازی به مراجعه به شرکت و دریافت چک نمی‌باشد و صرفا پس از انجام امور کارشناسی مربوط و تائید نهائی پرداخت زیان‌دیده با مراجعه به هر شعبه بانک صادرات و ارائه کد ملی خود قادر به دریافت رقم خسارت خواهد بود. علاوه بر این موضوع واریز مبالغ خسارت به حساب زیان دیدگان محترم نیز انجام و عملیاتی گردیده است.




  • با توجه به پراکندگی مشتریان در سراسر کشور در خصوص رضایت‌سنجی از آنان به صورت آن‌لاین، چه اقداماتی انجام شده است؟


 با توجه به رویکرد مشتری مدارانه شرکت بیمه سرمد و دستورات مدیریت محترم عامل در این خصوص و از آنجا که نقطه نظرات مشتریان محترم می تواند راهگشای شرکت باشد، به منظور اخذ و دریافت نظرات ایشان  یک ماژول جداگانه تحت عنوان نظرسنجی، انتقاد و پیشنهاد در سامانه مرکز تماس (CRM) در نظر گرفته شده که با استفاده از آن دریافت، بررسی و ارائه پاسخ به مشتریان محترم انجام می‌شود و خروجی آن در قالب نمودارها و گزارشات گرافیکی در اختیار مدیران و واحدهای ذیربط قرار می گیرد.


لازم به توضیح است نظرسنجی در حوزه مهم درمان و خودرو نیز به زودی به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.




  • سامانه مرکز تماس دارای چه مزایایی می باشد؟


سامانه مرکز تماس با رویکرد مشتری مدارانه ایجاد و راه اندازی گردیده که به صورت 24 ساعته و بر خط آماده ارائه خدمات به مشتریان و هم وطنان عزیز می باشد. با استفاده از سرویس های ایجاد شده و برقراری ارتباطات لازم بین این سامانه و سایر سامانه های عملیاتی و بیمه گری شرکت به محض تماس مشتریان با مرکز تماس ایشان شناسایی و ارائه خدمت بر اساس نیاز به ایشان ارائه می شود.


در بسیاری از بخش های مرکز تماس ارائه خدمات اتوماتیک و خودکار ایجاد شده است؛ به عنوان نمونه وضعیت مالی بیمه گذار، اصالت بیمه نامه، اطلاعات مرتبط با سهامداران و غیره در آینده ای نزدیک با راه اندازی دیگر فازهای تعریف شده این پروژه، موضوع چرخه فرم های الکترونیکی در حوزه صدور و خسارت نیز ایجاد و راه اندازی خواهد شد.




  • همانطور که می‌دانید چشم‌انداز بیمه سرمد، «هر خانواده ایرانی، یک بیمه نامه» است؛ چه ابزارهایی را در جهت این چشم انداز مناسب می‌بینید؟


باید بپذیریم که امروزه جامعه به سمت فضای الکترونیکی در حرکت بوده و هر روز با اقدامات سنتی و روش‌های قبل فاصله بیشتری می‌گیرد، قطعاً هدف این شعار فرزندان ما در آینده می‌باشد و حتی قشر جوانی که در حال حاضر در مراتب مختلف جامعه مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و افزایش ارائه خدمات الکترونیکی قطعا خواهیم توانست در تحقق این شعار مؤثر باشیم.


به عنوان مثال با استفاده از باشگاه مشتریان به عنوان یک ابزار الکترونیک و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان و دانشجویان به منظور مراجعه به آن، می‌توان به این هدف نایل آمد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی