کد خبر: ۷۴۳۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱

اینتل و مایکروسافت باگ جدید ویندوز 10 نسخه 2004 و v20H2 را گزارش دادند

مایکروسافت رسما تائید کرده است که باگ جدیدی نسخه 2004 (بروزرسانی May 2020) و همچنین نسخه تازه انتشار یافته بروزرسانی اکتبر 2020 یعنی نسخه 20H2 را تحت تاثیر قرار داده است. این باگ منجر به صفحه مرگ آبی (بلو اسکرین) در زمان نصب درایو SSD NVMe Thunderbolt بر روی سیستم می شود.به گزارش نبض فناوری ،  بر اساس گزارشی تازه منتشر شده، دو کمپانی اینتل و مایکروسافت موفق به کشف یک ناسازگاری جدید در ویندوز 10 نسخه 2004 یا نسخه 20H2 در زمان استفاده از درایو SSD NVMe Thunderbolt شده‌اند. باگ جدید ویندوز 10 نسخه 2004 و v20H2 باعث شده تا مایکروسافت سرعت انتشار این بروزرسانی‌ها را کاهش‌دهد.

تائید باگ جدید ویندوز 10 نسخه 2004 و 20H2


به نوشته مایکروسافت، در زمانی که کاربر بر روی سیستم یک درایو SSD NVMe Thunderbolt نصب و استفاده می‌کند، ممکن است با صفحه بلواسکرین و پیغام خطای “DRIVER_VERIFIER_DMA_VIOLATION (e6) An illegal DMA operation was attempted by a driver being verified.” روبرو شود. دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 که از این باگ برخوردار می‌شوند حداقل دارای یک پورت Thunderbolt هستند. مایکروسافت همچنین اضافه کرده است که کاربران بهتر است از بروزرسانی دستی دستگاه‌های تحت تاثیر این باگ که به نسخه های مذکور ویندوز 10 مجهزند خودداری کنند.

طبق گزارشی که پیش‌تر از این منتشر شده بود، مایکروسافت در حال ادامه دادن انتشار بروزرسانی‌های اصلی جدید ویندوز 10 با روندی کندتر از روال گذشته است و هنوز با وجود گذشت چندین ماه از انتشار نسخه 2004 ویندوز 10، بسیاری از دستگاه‌ها در انتظار دریافت این بروزرسانی هستند. همچنین مایکروسافت انتشار آپدیت 20H2 را برای دستگاه‌های بیشتری متوقف کرده و کاربران امکان دریافت نسخه جدید را از طریق Windows Update ندارند. با این وضعیت، بسیاری از کاربران روی به نصب نسخه جدید ویندوز 10 از طریق فایل ISO می آورند اما این اقدامی ریسکی است. توصیه می‌شود پیش از آنکه اقدام به نصب نسخه جدید ویندوز 10 از طریق فایل ISO کنید، لیست باگ‌های تائید شده نسخه جدید را بررسی کنید چرا که به احتمال فراوان بعد از نصب، با مشکلات متعددی مواجه خواهید شد.
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی