کد خبر: ۷۵۲۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۸

ذخیره بازی های پلی استیشن 5 فقط بر روی SSD کنسول ممکن خواهد بود

هر دو مدل پلی استیشن 5 دارای حافظه‌های SSD مخصوص 825 گیگابایتی هستند که از این میزان، 667 گیگابایت آن برای نصب بازی در اختیار کاربر خواهد بود. این میزان شاید برای نصب تمامی بازی‌های مورد علاقه کاربران کافی نباشد و آنها نیاز به حافظه‌های جانبی بیشتر داشته باشند. اما حالا خبر رسیده است که استفاده از حافظه های جانبی پلی استیشن 5 در زمان عرضه امکانپذیر نیست و این ویژگی در آپدیت‌های بعدی برای کنسول ایجاد خواهد شد.

به گزارش نبض فناوری ، همانطور که پیش‌تر در خصوص این موضوع توضیح داده شده، PS5 دارای یک اسلات M.2 برای حافظه‌های SSD است. البته فقط درایوهای PCIe 4.0 جدیدی که به آنها کافی سریع بوده و با SSD داخلی کنسول سازگار باشند (سرعت 5.5 گیگابایت بر ثانیه که سریع‌تر از PCIe 3.0 چهارکاناله است) قابل استفاده خواهند بود. البته این همه شرایط لازم برای SSD خارجی نیست.

مارک سرنی، طراح ارشد کنسول پلی استیشن 5 گفته است که این حافظه باید به اندازه کافی باریک باشد تا بتواند درون کنسول جای بگیرد. این یعنی خبری از هیت سینک در این SSDها نخواهد بود. علاوه‌براین حافظه مورد نظر باید با کنترلرهای I/O سازگار باشد.

غیرفعال بودن استفاده از حافظه های جانبی پلی استیشن 5


سونی تصمیم دارد سازگاری این حافظه‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و در نهایت لیسستی از SSD سازگار ارائه کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که حتی سازندگان اس‌اس‌دی هم نمی‌دانند که کدامیک از محصولات آنها با کنسول آینده سونی سازگار خواهد بود. اما انتظار می‌رود که کشف این موضوع سروصدای زیادی به پا کند.

بنابراین بسته به اینکه کاربران قصد تجربه چند بازی جدید بر روی پلی استیشن 5 داشته باشند، با حافظه این کنسول درگیر خواهند بود. چراکه بازی‌های کنسول PS4 بدون مشکل و حتی از طریق HDD هم بر روی PS5 قابل اجرا هستند. به عبارت دیگر اجرای بازی‌های نسل گذشته با استفاده از حافظه‌های خارجی از روز اول انتشار امکانپذیر است.

مایکروسافت اما رویکرد متفاوتی برای حافظه‌های ذخیره‌سازی Xbox Series S و X داشته است. حافظه‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی این کنسول‌ها به ترتیب 364 و 802 گیگابایت فضا برای نصب بازی خواهند داشت. اگر نیاز به فضای بیشتر داشته باشید می‌توانید حافظه‌های 1 ترابایتی سیگیت را که در حال حاضر تنها تولیدکننده SSD برای کنسو‌لهای مایکروسافت است با قیمت 220 دلار خریداری کنید. البته گفته شده که نسخه‌های 2 ترابایتی نیز در راه است.
ارسال نظرات
وبگردی