کد خبر: ۸۱۳۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲

حمله شدید سایبری به سازندگان واکسن کرونا

که هدف این حملات هفت شرکت دارویی و محقق برجسته در کشور‌های ایالات متحده، کانادا، فرانسه، هند و کره جنوبی بوده است. برای جزئیات بیشتر حمله سایبری به سازندگان واکسن کرونا با سخت افزار مگ همراه باشید.

به گزارش نبض فناوری ، بر اساس پست وبلاگ توسط تام برت، معاون امنیتی و امنیتی مشتری شرکت مایکروسافت، “در میان اهداف، اکثریت سازندگان واکسن کرونا هستند که در مراحل مختلف آزمایشات بالینی را انجام می‌دهند.” مایکروسافت از این شرک‌های داروسازی نام نبرد و یا جزئیاتی درباره اطلاعاتی که ممکن است به سرقت رفته یا به خطر افتاده باشد، ارائه نکرد. اما اعلام کرد که این سازمان‌ها را مطلع کرده و در صورت موفقیت حملات به آن‌ها کمک کرده است.

هکرهای روسیه و کره شمالی در ماجرا دخیل هستند


به گفته مایکروسافت، اکثر حملات صورت گرفته توسط پروتکول امنیتی آن مسدود شده است. در همان وبلاگ اشاره شده است که هکرها از روش‌های مختلفی برای حمله سایبری به سازندگان واکسن کرونا استفاده کردند (از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات ورود به سیستم و همچنین حملات فیشینگ که هکرها در آن، خود را به عنوان نمایندگان سازمان بهداشت جهانی و یا استخدام کننده‌ای که به دنبال نامزدهای شغلی بودند جا زده بودند.)

برت نوشت: “این نگران کننده است که اکنون از حملات سایبری برای ایجاد اختلال در سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی که با بیماری همه گیر مبارزه می‌کنند، استفاده می‌شود.” “به نظر ما این حملات غیر منطقی است و باید توسط همه اعضای جامعه جهانی محکوم شود.”

همه گیری و گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده و سایر مناطق جهان در حال افزایش است، اما علائم امیدوار کننده‌ای در تولید واکسن نیز در حال نمایان شدن است. Pfizer و BioNTech اعلام کردند که واکسن آنها در آزمایش‌های بالینی 90 درصد در پیشگیری از کرونا موثر است. این داده‌های اولیه هنوز توسط محققان مستقل بررسی نشده است، اما کارشناسان این خبر را “بسیار دلگرم کننده” دانسته‌اند.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی