کد خبر: ۹۱۶۸
|
۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۱

نظرسنجی: بهترین گوشی هوشمند سال 2020 به انتخاب کاربران سخت افزارمگ

 


 

 

 



به گزارش «نبض‌فناوری»؛ سال 2020 با تمام خوبی و بدی‌های خود کمتر از یک ماه 4 روز دیگر به پایان خواهد رسید و احتمال اینکه در این فرصت کوتاه شاهد غافلگیری از سمت کمپانی‌های تلفن همراه با عرضه یک گوشی هوشمند جدید دیگر باشیم، کم می‌باشد. بهترین گوشی هوشمند سال 2020 از نظر شما کاربر سخت افزارمگ چیست؟ کدام گوشی هوشمند امسال تمام تیک‌های داشتن یک گزینه مناسب برای خرید را خواهد داشت و کاربران با خرید آن نگرانی داشتن هیچ مورد سخت افزاری و نرم افزاری را نخواهند داشت؟

گوشی‌های هوشمند هر سال در حال بهتر و بهتر شدن هستند اما در برخی از سال‌های تولید شاهد پرش چندین پله جلوتر توسط برخی از کمپانی‌ها هستیم. به عنوان مثال سامسونگ با ارائه سنسور 108 مگاپیکسلی خود تمام پله‌های 48، 50 و 64 مگاپیکسلی را رد و مستقیم به سمت یک رزولوشون بالا رفت. نتیجه این کار مشکلات فوکوس گوشی Galaxy S20 Ultra شد اما با این وجود این مشکل در گلکسی نوت 20 الترا تا حد زیادی با توجه به اضافه شدن فوکوس لیزری حل شد. اما دوربین یکی از بخش‌های مهم در انتخاب بهترین گوشی هوشمند سال 2020 است. یکی دیگر از ملاک‌های مهم در این زمینه قدرت پردازنده است.

گلکسی نوت 20 الترا

Asus ROG Phone 3 را می‌توان قدرتمندترین گوشی هوشمند امسال در تمام دستگاه‌های اندرویدی دانست. داشتن تنظیمات دستی برای تغییر عملکرد پردازنده، استفاده از حافظه سریع و همچنین رابط کاربری بهینه باعث شده است تا این دستگاه با توجه به اسم مخصوص بازی خود، در تمام زمینه‌های پردازشی از دستگاه‌های اندرویدی دیگر پیشی بگیرد. اگرچه باید دید این دستگاه در مقابل سری جدید آیفون 12 چه عملکردی از خود نشان خواهد داد. تا به اینجای کار گلکسی نوت 20 الترا با پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس در مقابل A14 Bionic اپل سر خم کرده است.

آیفون 12 پرو مکس

نمایشگر گوشی هوشمند بخشی است که کاربران تمام 99 درصد مدت زمان استفاده از گوشی به آن دقت و خیره شده است. پس کمپانی سازنده گوشی هوشمند باید سعی کند تا این بخش را به بهترین نحو ممکن به کاربر ارائه دهد. استفاده از پنل Amoled این امکان را به تولید کنندگان خواهد داد تا بهترین رنگ‌ها را به چشمان کاربران خود هدیه دهند. اما در مقابل بسیاری از کمپانی‌ها دست به استفاده از پنل‌های دیگر نیز می‌‎زنند. در کنار رنگ بندی و پنل مناسب، نرخ بروزرسانی یکی از ملاک‌های جدید برای خرید تبدیل شده است. با توجه به اینکه دستگاه‌های میانرده سال 2020 نیز از نرخ بروزرسانی بالای 60 هرتز برخوردار هستند این موضوع طبیعی است که یکی از چک باکس‌هایی که برای بهترین گوشی هوشمند سال 2020 قرار خواهد گرفت، این موضوع باشد.

ایسوس راگ فون 3

اما هیچ کدام از موارد گفته شده بالا بدون حضور یک باتری مناسب بدرد نخواهند خورد. امسال شاهد عرضه اولین پردازنده‌های 5 نانومتری در بازار بودیم. با توجه به استفاده از چنین معماری، عملکرد دستگاه‌ها در مصرف باتری کاهش چشم گیری داشت و اگر بخواهیم مثالی از نمونه‌های آن بزنیم باید به آیفون 12 پرو مکس اشاره کرد. این دستگاه با توجه به داشتن ظرفیت کمتر باتری نسبت به سال گذشته، عملکرد بهتری را در این زمینه از خود نشان داده است. اما با این وجود یکی از بهترین ظرفیت‌های باتری سال 2020 را می‌توان به ایسوس راگ فون 3 هدیه داد.

نظر شما چیست؟ کدام گوشی هوشمند سال 2020 لایق دریافت جایزه بهترین گوشی هوشمند سال 2020 را خواهد داشت؟ این دستگاه باید از نظر طراحی، باتری، دوربین و دیگر مواردی که تمام کاربران به آن توجه ویژه دارند، تک و برطرف کننده نیاز باشد.


ارسال نظرات
وبگردی