کد خبر: ۹۱۷۱
|
۰۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۷:۰۲

رکورد شکنی شیائومی در فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰


رکورد شکنی شیائومی در فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰


 



 

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ شرکت شیائومی توانسته است رکورد بسیار جالب توجهی را ثبت کند، این شرکت براساس گزارش مالی سه ماه سوم سال جاری میلادی یعنی در بازه‌ی زمانی ۱ جولای تا ۳۰ سپتامبر 2020 که مصادف می‌شود با ۱۱ تیر تا ۹ مهر توانسته است 46.6 میلیون دستگاه تلفن هوشمند به فروش برساند.

 



 




 

در طی چند سال اخیر شیائومی در دنیا مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. این کمپانی توانسته است در این سال‌ها رشد فوق‌العاده‌ای داشته باشد چراکه این شرکت در بازار تلفن‌های هوشمند، محصولاتی متنوع، قدرتمند، باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت را راهی بازار کرده است. به همین دلایل شیائومی، کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است و این شرکت در کشورهایی همچون هند و چین بسیار مورد توجه قرار گرفته است. شیائومی روند پیشرفت خود را سال‌هاست که پیش گرفته است و همین راه را در سال 2020 و با اپیدمی کرونا نیز ادامه میدهد. تا جایی که در سه‌ماه سوم سال جاری، غول چینی توانست ۴۶.۶ میلیون گوشی به فروش برساند که این تعداد برای شرکت، ۷.۲ میلیارد دلار درآمد به همراه داشت.



gsmarena_001-1-3.jpg
-




در سال 2019 فروش کمپانی شیائومی در همین بازه زمانی حدودا ۴۵.۳ درصد بوده است که نسبت به امسال کمتر بوده است اما در سال قبل نیز برای این کمپانی یک دستاورد بزرگ بود. این یعنی این که شیائومی توانسه است نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری را تجربه کند و این شانس را دارد در آینده‌ای نزدیک، به اصلی‌ترین رقیب سامسونگ، بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی در جهان تبدیل شود. حالا به گزارش Canalys که میزان فروش گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد، شیائومی سومین برند برتر موبایل در جهان به حساب می‌آید و ۱۳.۵ درصد از سهم بازار را نیز در اختیار دارد.

اگر بخواهیم درآمد کلی کمپانی شیائومی را بگوییم که شامل فروش گوشی، گجت‌های هوشمند نظیر ساعت، مچ‌بند، بلندگو و … است؛ حدودا ۱۰.۹ میلیارد دلار در سال 2020 اعلام شده است که ۳۴.۵ درصد به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته، رشد شاهد هستیم. بنابراین به نظر می‌رسد درآمد حاصل از فروش گجت‌های هوشمند غیر از گوشی، ۲.۷ میلیارد دلار بوده که به نسبت سال گذشته، ۱۶.۱ درصد رشد داشته است. کمپانی شیائومی سود خالصی هم که از این میزان فروش به دست آورده است را 621 میلیون دلار اعلام کرده است.

این کمپانی در بازار جهانی نیز عملکرد خوبی را به ثبت رسانده و توانسته به 6.03 میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند که به نسبت میزان درآمد کسب شده در سال گذشته، شاهد 52.1 درصد رشد هستیم. حالا اگر یک نگاه کلی به این کمپانی بیندازیم متوجه می‌شویم که شیائومی در مسیر موفقیت قدم بر می‌دارد. این شرکت تقریباً در تمامی زمینه‌ها به نسبت بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل رشد داشته و اگر به این روند خوب خود ادامه دهد، شاید حتی بتواند بزرگ‌ترین شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند را نیز از پیش رو بردارد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی