کد خبر: ۹۵۷۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۰۷:۰۰

بریتانیا نصب تجهیزات ۵G هواوی را از سال آینده ممنوع می‌کند




بریتانیا بر سر حرف خود مانده و می‌خواهد گام دیگری به سوی حذف هواوی از صنعت 5G خود بردارد. دیروز بود که بلومبرگ در یکی از گزارش‌هایش خبر از این داد که دولت بریتانیا به تمامی شرکت‌های مخابراتی اعلام کرده است که از سپتامبر 2021 یعنی شهریور و مهر ماه سال آینده، دیگر اجازه تهیه و نصب تجهیزات 5G هواوی را نخواهند داشت.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ در ماه ژوئیه بود که دولت بریتانیا به تمامی شرکت‌های مخابراتی گفته بود که باید تا سال 2027 تجهیزات هواوی را کنار بگذارند، اما این خبر جدید و محدودیت جدید باعث سرعت بخشیدن به روند قانون قبلی خواهد شد. البته پیش از گزارش بلومبرگ هم تمامی شرکت‌های مخابراتی از خرید محصولات و تجهیزات جدید هواوی منع شده بودند.

البته در ادامه این گزارش آمده است که تمامی شرکت‌های مخابراتی از آوریل 2021 نباید مدیریت بخش‌های مختلف خود را به هواوی بسپارند. وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال بریتانیا، اولیور داودن، گفته است که این یک قانون بسیار درست است، تصمیمی درست گرفته شده چرا که شرکت‌های تامین‌کننده‌ی تجهیزات مخابراتی دیگر وابسته نخواهند بود و از سایر شرکت‌ها بی‌نیاز خواهند شد. به این ترتیب حالا شرکتهای مخابراتی بریتانیایی تنها مجاز خواهند بود که تجهیزات مورد نیازشان را از دو شرکن نوکیا و اریکسون خریداری کنند.




Huawei-UK-2-1.jpg
-





یکی اهداف این طرح ۲۵۰ میلیون پوندی، رشد زنجیره‌ی تامین مخابرات بریتانیا اعلام شده است که باعث انعطاف پذیری در برابر روندها و تهدیدات آینده خواهد بود. این محدودیت در کنار استراتژی جدید دولت برای تنوع زنجیره‌ی تامین 5G ابلاغ شده است.

در ابتدای سال جاری میلادی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان به دلیل اخطار‌هایی که از دولت ترامپ آمریکا مبنی بر خطرات ارتباط هواوی با دولت چین، دریافت کرد، تصمیم گرفت تا استفاده از تجهیزات 5G کمپانی هواوی را به حداقل برساند. با وجود اینکه ترامپ فشارها و تحریم‌های خود را برای هواوی بیشتر کرد، دولت بریتانیا نیز از سمت دیگر، با وضع قوانینی باعث فشارهای بیشتری بر این شرکت چینی شد. مقامات بریتانیا گفتند که به دلیل این تحریم‌های جدید، آن‌ها دیگر نمی‌توانند امنیت محصولات هواوی را تضمین کنند.

هواوی تمامی صحبت‌هایی را که مربوط به خطرات امنیتی می‌شود را انکار می‌کند، حتی این کمپانی در پاسخ به گزارش کمیته‌ی دفاع پارلمان بریتانیا اظهار داشت که اگر این روند پیش برود و این محدودیت‌ها ادامه دار باشد، کشور انگلیس به طور منفی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. سخنگوی هواوی نیز در میان خبرنگاران گفته است که محدود کردن فعالیت هواوی در بریتانیا، سرعت پیشرفت این کشور را کاهش می‌دهد، هزینه‌ها برای شان بیشتر خواهد شود و شکاف دیجیتالی عمیقی به وجود خواهد آمد.



منبع: فیسیت
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی