کد خبر: ۹۶۰۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۴

قانون قسمتی از بودجه را به سمت شرکت‌های خلاق هدایت می‌کند









عضو فراکسیون دانش‌بنیان مجلس گفت: ادارات بودجه‌های قابل توجهی برای جهش تولید در اختیار دارند و می‌توانند با شرکت‌های خلاق همکاری کنند.







به گزارش «نبض‌فناوری»؛  به نقل از معاونت علمی و فناوری، حسین حسین‌زاده نماینده‌ مردم در حوزه‌ انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه که علیه کشور اجرا شده است، بهترین فرصت است تا توانمندی‌های شرکت‌های خلاق و نوآور مورد توجه قرار گیرد. شرکت‌های خلاق که در حوزه صنایع نرم و خلاق و فرهنگی کار می‌کنند و علاوه بر ایجاد  ارزش افزوده از ظرفیت ایجاد تحول فرهنگی و اقتصادی نیز برخوردار هستند.

عضو فراکسیون دانش‌بنیان مجلس در ادامه گفت: با توجه به عرصه‌های مختلفی که شرکت‌های خلاق در آن فعال هستند مانند گیاهان دارویی و طب سنتی، طراحی و معماری، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، چاپ و نشر، کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی، هنرهای تجسمی و نمایشی، صنایع دیداری و شنیداری و بازی، اسباب بازی و سرگرمی باید در قانون‌گذاری الزامات هر رشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال، عرصه گیاهان دارویی و استحصال فرآورده‌های گیاهان دارویی به تنهایی از ظرفیت ایجاد گردش مالی چند میلیارد دلاری برخوردار است. از طریق قانون‌گذاری هوشمندانه و نکته‌نگر می‌توان بستر شکوفایی هر چه بیشتر شرکت‌های خلاق در این حوزه را ایجاد کرد.

حسین زاده ضمن اشاره به نقش نهادهای اجرایی در توسعه زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق، افزود: بسیاری از ادارات و ارگان‌ها، بودجه‌های مختلفی در ردیف‌های مانند کمک به تسهیل فضای کسب و کار و کمک به جهش تولید دریافت کرده‌اند. مجلس باید از طریق قانونگذاری هدفمند این ادارات را مکلف کند که بخشی از این منابع را نیز به شرکت‌های خلاق اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: افزودن ماده‌ها و تبصره‌های قانونی به قوانین موجود یا تصویب قوانین جدید می‌تواند تکلیف مسائلی مانند طرح خلاق، شرکت خلاق، خانه خلاق و شهر خلاق را مشخص کند. برخی سازمان‌ها تسهیلاتی با سود ۴ تا ۵ درصد و دوره تنفس بعضا ۱ ساله در اختیار دارند، این نهادها می‌توانند با تزریق بخشی از این تسهیلات به زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق و فرهنگی، در جهت شکوفایی اقتصادی کشور گامی بردارند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: در حال حاضر بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به فرمانداری‌ها داده می‌شود، مجلس می‌تواند از طریق قانونگذاری بخشی از این منابع را به سمت صنایع خلاق، هدایت کند. تمام این مسائل در قالب قانون‌گذاری و چکش‌کاری طرح‌های قانونی امکان پذیر است و نمایندگان مردم در مجلس از این آمادگی برخوردار هستند تا به جوانان مستعد و فعالان خلاق یاری رسانند.



ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی