کد خبر: ۹۶۷۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۶:۳۱

نخستین آزمون راکت استارشیپ برای پرواز در ارتفاع بالا



 

 

نخستین آزمون راکت استارشیپ برای پرواز در ارتفاع بالا

 

 مدیرعامل شرکت فضایی «اسپیس ایکس» از احتمال انجام نخستین آزمایش راکت «استارشیپ» این شرکت فضایی برای پرواز در ارتفاع بالا در روز چهارشنبه خبر داد.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛ به گزارش روزنامه دیلی میل، «ایلان ماسک» با اعلام این خبر افزود: راکت استارشیپ در این آزمایش در ارتفاع ۱۵ کیلومتر (۹ مایل) در آسمان پرواز خواهد کرد اما فرود ایمن و بی خطر آن تنها یک احتمال یک در سه است. 

راکت سنگین وزن دو مرحله ای استارشیپ از سال ۲۰۱۲ در حال تولید است و به گونه ای طراحی شده که با استفاده مجدد از آن هزینه پرتاب های فضایی را کاهش دهد.

ماسک می گوید: اولین آزمایش این راکت برای پرواز در ارتفاع بالا احتمالا امروز چهارشنبه انجام می شود؛ در این پرواز موشک یاد شده در ارتفاع ۱۵ کیلومتری بر فراز آسمان تاسیسات «بوکا چیکا» در تگزاس پرواز خواهد کرد.

برای ساخت فضاپیمایی که بالقوه بتواند بطور مستقیم از زمین به ماه یا مریخ برود، به انجام آزمایش گسترده ای از جمله بازگشت دوباره به زمین از یک ارتفاع نیاز است.

با این حال ماسک گفت که برای بازگشت موفق و بی خطر این موشک به زمین پس از این سفر ۱۵ کیلومتری، باید کارهای زیادی صورت گیرد و در این آزمایش شانس بازگشت موفق استارشیپ به زمین یک در سه است.

اگر این آزمایش اخیر که در جریان آن موتور سه گانه «رپتور» روشن می شود و این فضاپیمای  ۴۰۰ فوتی را در آسمان بالا می برد، با موفقیت انجام شود سپس آزمایش های بیشتری در ارتفاع بالاتر انجام خواهد شد.

ایلان ماسک در توییت خود اعلام کرده است که این آزمایش ممکن است امروز چهارشنبه و یا در زمانی تا آخر هفته جاری انجام شود.

البته ارتفاع ۱۵ کیلومتری (۹ مایلی) برای رفتن به فضا کافی نیست، اما همان طور که تمام پرش های قبلی به جای مایل با فوت اندازه گیری شده اند، این یک گام مهم به جلو محسوب می شود. 

سازمان فضایی آمریکا و دیگر سازمان های فضایی توافق کرده اند که ۵۰ مایل (حدود ۸۰ کیلومتر) بالای سطح دریا را لبه فضا در نظر گرفته شود، اما برای وارد شدن به مدار زمین تنها کافی است که ۱۰۰ مایل (حدود ۱۶۰ کیلومتر) از سطح دریا بالا رفت.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی