کد خبر: ۹۷۵۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۰۲:۴۶

درآمدزایی ۲۶ میلیارد دلاری بازار امنیت سایبری چین



 

 

 

 درآمدزایی بازار امنیت سایبری چین در سال ۲۰۲۰ میلادی به رقمی فراتر از ۱۷۰ میلیارد یوان معادل ۲۶ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی دو برابر افزایش نشان می‌دهد.






به گزارش «نبض‌فناوری»؛  از روزنامه «چاینا دیلی» لیو لیه هوانگ معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین روز پنجشنبه در این باره اعلام کرد، دور جدید انقلاب فناوری در حال تعمیق و گسترش ادغام اقتصادهای واقعی و دیجیتالی است که این روند الگوهای جدید تجاری را تقویت می کند و در عین حال چالش های جدیدی در حوزه امنیت سایبری به همراه می آورد.

این مقام چینی افزود، آنچه ضرورت دارد تلاش های بیشتر در زمینه ارتقاء توسعه با کیفیت صنعت امنیت سایبری و اجرای تعداد پروژه ها از جمله توسعه ابتکاری و نوآورانه در بخش اینترنت صنعتی است.

در حال حاضر بیش از ۳ هزار شرکت مختص تجارت در زمینه امنیت سایبری در چین فعالیت می کنند که تجهیزات، ‌ خدمات، نرم افزار و یکپارچه سازی های سیستمی امنیت شبکه ای را پوشش می دهند؛ بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین که یک اندیشکده دولتی است، در حال حاضر هماهنگی و همکاری بیشتری در مقایسه با قبل بین بالادست و پائین دست زنجیره صنعتی چین وجود دارد.

جائو جی گوا، رئیس دفتر مدیریت امنیت سایبری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین هم اعلام کرد شرکت های امنیت سایبری این کشور میان سرمایه گذاران به محبوبیت رسیده اند به طوری که بیش از ۴۰ توافق مالی و سرمایه گذاری با تمرکز بر شرکت های امنیت سایبری چین در سال ۲۰۱۹ میلادی منعقد شده است.

چین در حال حاضر بدنبال راه اندازی یک سیستم امنیت سایبری اولیه در حوزه اینترنت صنعتی تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی و تولید حداقل ۲۰ محصول و راه حل ابتکاری به عنوان پروژه های آزمایشی در مسیر حفاظت از امنیت اطلاعات بخش هایی مانند خودرو، هوا –فضا و انرژی است؛ این روند بخشی از پروسه ساخت یک سیستم سالم و کامل در حوزه امنیت سایبری تا سال ۲۰۲۵ میلادی با هدف ارتقاء پیشرفت اینترنت صنعتی در چین است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی