کد خبر: ۹۹۰۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۲:۴۳

چند ترفند ساده برای تقویت صدای گوشی‌های اندرویدی

به گزارش «نبض‌فناوری»؛ همه گوشی‌ها از کیفیت استریو یا میزان صدای بالا برخوردار نیستند. این مسائل در کنار مکان قرارگیری بلندگوها سبب می‌شود تا نتوانیم لذت کافی را از گوشی خود ببریم. در این مطلب چند نکته برای تقویت صدا اندروید و افزایش میزان صدای گوشی آورده شده است. با یک نرم‌افزار تقویت بلندگو یا تقویت صدا می‌توانید کمی شرایط را بهبود ببخشید؛ اما با کمی دانش صوتی می‌توان این بهبودها را بیش‌ از پیش کرد. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

چک کردن تنظیمات


ممکن است گوشی اندرویدی شما دارای تنظیماتی باشد که بتوانید صدای گوشی خود را بهینه‌تر کنید. همه گوشی‌های اندرویدی این تنظیمات را ندارند و ممکن است روش دسترسی به آن‌ها در برخی گوشی‌ها متفاوت باشد. اگر دستگاه شما این ویژگی را داشته باشد، روش استفاده از آن آسان خواهد بود و پس از انجام آن برای اولین بار، در آینده می‌توانید به سرعت تقویت صدا گوشی اندرویدی خود انجام دهید.

در گوشی‌های سامسونگی هر دستگاه پخش موسیقی که می‌خواهید را به دستگاه وصل کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات شده و Sounds and vibration را بزنید.

  2. حالا Sound quality and effects را انتخاب کنید. در اینجا شما گزینه‌های مختلفی خواهید یافت که می‌توانید به راحتی تقویت صدا اندروید خود را انجام دهید.


رابط‌ کاربری MIUI شیائومی تقویت کننده صدا برای هدفون دارد. برای این کار فقط کافی است آن را روشن کرده و نوع هدفون مورد نظر خود را انتخاب کنید. می‌توانید بین هدفون‌های داخلی گوشی یا بیرون گوشی و غیره هرکدام را که خواستید، انتخاب کنید. رابط کاربری EMUI هواوی نیز قابلیتی مانند شیائومی به نام Histen دارد که به شما اجازه می‌دهد تجربه گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون را شخصی‌سازی کنید و به تقویت صدا اندروید خود بپردازید.

رابط کاربری گوشی‌های اکسپریا به شما این امکان را می‌دهد تا از تنظیمات ClearAudio استفاده کنید که یک اکولایزر دارد. برای استفاده از آن باید از منوی تنظیمات وارد شوید. در Sense UI گوشی‌های HTC هم می‌توانید BoomSound را روشن کنید؛ اما بهتر است این کار را نکنید؛ چون صدا بدون این قابلیت هم خیلی زیاد است. در رابط کاربری‌های Oxygen OS، LG UI و اندورید خام هم نمی‌توانید اقدام به تقویت صدا اندروید کنید.

نرم‌افزار موزیک جدید دانلود کنید


برای تقویت صدا اندروید می‌توانید اپلیکیشن موزیک جدیدی دانلود کنید که کنترل صدای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. پیشنهاد ما استفاده از اپلیکشن Poweramp یا PlayerPro برای اندروید است. هر دو این اپلیکیشن‌ها ترفندهای زیاد، تنظیمات پیش‌فرض، تقویت باس و تقویت صدا اندروید را در اختیار شما خواهند گذاشت. فقط باید مطمئن شوید که پوشه موسیقی‌ها در تنظیمات برنامه بررسی شده باشد.

راه‌های تقویت صدا اندروید چیست؟

اپلیکیشن Poweramp برای تنظمیات 10 باند EQ در دسترس کاربر قرار می‌دهد. برای استفاده از تمام قابلیت‌های این نرم‌افزار باید آن را خریداری کرد؛ اما نسخه رایگان هم تا حدی شرایط را راحت‌تر می‌کند.

یکی دیگر از جایگزین‌های پلیر اصلی گوشی نرم‌افزار PlayerPro است. این اپلیکیشن گزینه‌های پیشرفته برای تقویت صدا اندروید دارد و علاوه بر آن می‌توان به روش‌های مختلفی حالت‌های بصری آن را شخصی‌سازی کرد. نسخه کامل این اپلیکیشن هم نیاز به خریداری دارد؛ اما نسخه آزمایشی آن کمی درد صدای کم گوشی را التیام می‌بخشد.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی