کد خبر: ۹۹۱۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۲:۲۹

اختصاص 5000 میلیارد ریال برای تکمیل دولت الکترونیک در سال ۱۴۰۰

موضوع دولت الکترونیک چند سالی است که در کشور مطرح شده است اما حالا و با وجود شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و ایران، نیاز به آن بیشتر از هر زمانی احساس می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه 12 آذرماه، حسین علی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور لایحه بودجه سال 1400 کل کشور را با سقف 2400 هزار میلیارد تومان به مجلس ارائه کرد. بر اساس تبصره 18 ماده واحده لایحه بودجه سال 1400، وزارت ارتباطات اجازه داده است تا مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات این سازمان، برای تکمیل و انجام پروژه‌های دولت الکترونیک استفاده شود.

همچنین در این تبصره به وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود تا به وسیله‌ی سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های تابعه خود، برای انجام پروژه‌های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی از جمله موضوع ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند.

بر اساس ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبه های شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمندسازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سخت‌افزاری- نرم‌افزاری و محتوا) به کتب درسی، کمک آموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازی‌های رایانه‌ایی آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فنی و اجتماعی را به‌ شکل رایگان برای کلیه دانش‌آموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم کند.

همچنین در این تبصره به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود تا با تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را صرف اموری کند که روند پیشرفت در حوزه ارتباطات را تسهیل می‌کند. وزارت ارتباطات می‌تواند از این مبلغ برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در همه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش‌ها توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجود اداره شده استفاده کند.
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی