کد خبر: ۹۹۱۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۵:۳۳



در ژانویه سال گذشته بود که سونی پتنتی مربوط به یک کنسول بازی خود را منتشر کرد که برخلاف انتظار، از دو پردازنده‌ی گرافیکی پشتیبانی می‌کرد، درواقع درست شبیه برخی از کامپیوترهای شخصی با پشتیبانی از SLI انویدیا و CrossFire ای‌ام‌دی. البته در این پتنت اشاره شده است که پیاده سازی دو GPU در یک کنسول به مراتب پیچیده‌تر از کامپیوتر شخصی است.

نبض فناوری- در این پتنت نشان داده شده است که چطور از دو GPU برای رندر یک فریم واحد به صورت همزمان و یا تقسیم فریم به دو قسمت و دادن آن به دو واحد GPU، استفاده می‌شود. در واقع تنها یکی از این GPUهاست که خروجی HDMI را کنترل می‌کند و GPU دیگر خروجی ویدئوها برای خواندن فریم‌ها را مدیریت کند.

همچنین در خصوص این کنسول بازی بالارده به حافظه‌ی بیشتر و سریع‌تر در کنار دو GPU اشاره شده است. اگر استفاده از دو GPU را فاکتور بگیریم، این پتنت کانفیگ پلی استیشن 4 و 4 پرو را تداعی می‌کند. از این رو تقریباً می‌توانیم بگوییم که سونی در حال کار کردن روی PS 5 Pro با دو پردازنده‌ی گرافیکی است.




پتنت PS5 پرو با دو پردازنده گرافیکی.jpg
پتنت PS5 پرو با دو پردازنده گرافیکی -





اگر چنین اتفاقی رخ بدهد و سونی بتواند از دو پردازنده‌ی گرافیکی در کنسول بازی خود استفاده کند، به صورت بالقوه شاهد کیفیت بالاتر در VR و بازی 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه خواهیم بود. ضمناً این دو پردازنده‌ی گرافیکی از کنترلر حافظه‌ی مخصوص به خود و حافظه‌ای برای جلوگیری از ازدحام حافظه بهره خواهند برد.

همچنین در این پتنت درباره‌ی بازی در فضای ابری هم صحبت شده است که به یک دستگاه اضافی با سنسورهایی مانند NFC، GPS، IR blaster، سنسور آب و هوا و... نیاز دارد. این دستگاه به کنسول متصل شده تا امکان رایانش ابری و در نهایت بازی در پلتفرم ابری را فراهم کند. با این حال ما نمی‌دانیم که این سنسورها واقعاً چه کاربردی دارند.

در آخر باید اشاره کنیم که درست مانند همه‌ی پتنت‌ها، هیچ کس نمی‌تواند بگوید که آیا این پتنت به محصول واقعی منجر خواهد شد یا خیر.




پتنت PS5 پرو با دو پردازنده گرافیکی 2.jpg
پتنت PS5 پرو با دو پردازنده گرافیکی -

برچسب ها: پلی استیشن 5 پرو
ارسال نظرات
دانشگاه امیرکبیر ابر کامپیوتر ساخت "سیمرغ" با رونمایی رییس‌جمهور آغاز به کار می‌کند
نیازمندیها