کد خبر: ۴۶۵۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

استعلام سوءپیشینه متخصصان آچاره از پلیس اماکن ناجا

آچاره سامانه هوشمندی برای ارایه خدمات؛
تا حالا برای شما هم پیش آمده که وسیله ای در خانه خراب شود و شما دنبال تعمیرکار بگردید. شاید پیداکردن لحظه ای تعمیرکار شوفاژ، کولر و... یا فرد ماهر و قابل اعتماد کمی دشوار باشد. در حالیکه اگر مرکز یا سامانه ای باشد که شما بتوانید به صورت آنلاین درخواست تعمیرکار کنید، دیگر نگران خرابی های ناگهانی وسایل خود نخواهید بود.

«آچاره» یک سامانه هوشمند خدمات مطمئن برای منزل است. این پلتفرم یکی از محصولات پلتفرمی شرکت دانش‌بنیان سانا گستر سبز است. این سامانه حدود 5 سال است که خدماتی همچون نظافت، پذیرایی، باغبانی، پرستاری، تعمیرات، تاسیسات، دکوراسیون و کامپیوتر ارائه می کند. این کسب وکار  که در بستر وبسایت و اپلیکیشن خدمات ارائه می کند، توسط حامد تاج الدینی، بهمن امام و امیرحسام صلواتی راه اندازی شده است. در حال حاضر حامد تاج‌الدین، مدیرعامل آچاره است. او 37 سال دارد و دانش آموخته رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی و MBA در مقطع ارشد از دانشگاه صنعتی شریف است. دکترای خود را هم از دانشگاه شولیک کانادا گرفته. در ادامه گفت وگوی نبض فناوری را با مدیرعامل آچاره می خوانید.

وقتی از چگونه شکل گرفتن ایده آچاره سوال می شود، می گوید: «ایده آچاره در تیم شکل گرفت.»   او معتقد است، ایده یک درصد مهم است، بخش عمده، زیرساخت و تیم است که ایده را پرورش و عملی می کند، به عبارتی، 99 درصد دیگر همت، تصمیم، تجربه و...  آن تیم است که ایده ای را به واقعیت تبدیل می کند.»

شاید بتوان گفت آچاره جزو اولین مجموعه هایی بوده که خدمات آنلاین ارائه می کرده است. یکی از دغدغه های اصلی آچاره این است که به فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی- کاربردی و فنی و حرفه ای که نمی توانند از تخصص خود استفاده و درآمدزایی کنند، کمک کند که از طریق این پلتفرم درآمدی کسب کنند.  شایان ذکر است، در حال حاضر چند هزار متخصص و فارغ التحصیل از طریق این پلتفرم به درآمدزایی رسیدند.

تاج الدینی درباره یکی از  دغدغه های آچاره می گوید: «یک بخش سخت کسب وکار ما، بحث فرهنگسازی در زمینه خدمات آنلاین است. باید با ارائه خدمات خوب و معرفی درست خدمات خود، اعتماد مشتریان را جلب کنیم. این در حالی است که  تیم 100 نفره آچاره تمام تلاش خود را می کند که پاسخگوی مشتریان مان باشیم.»

در حال حاضر در پلتفرم آچاره  50هزار متخصص عضو هستند، یک میلیون کاربر هم از خدمات آن استفاده می کنند. خدمات این پلتفرم در سراسر تهران (از غرب تا شرق تهران و از شمال تا جنوب تهران)  و 26 استان کشور  توسعه یافته است.

حامد تاج الدینی درباره ویژگی آچاره نسبت به رقبای خود در بازار  می گوید: «اول اینکه سامانه هوشمند آچاره  به گونه ای  طراحی شده که استفاده از اپلیکیشن برای کاربر آسان و راحت است. دوم، برگزاری دوره های آموزشی به عرضه کنندگان خدمات باعث شده سطح کیفیت خدمات بالا باشد. ویژگی دیگر مربوط به گستره خدمات در شهرهای مختلف  است، همچنین تنوع سرویس و خدمات، پشتیبانی 12 ساعته، آچاره را نسبت به رقبایش متمایز کرده است.»

یکی از برنامه های آینده تیم آچاره که در مرحله امکان سنجی است، ارائه محصولات تلفیقی با هدف ارزشگذاری بیشتر به جامعه روستایی است. درواقع قصد دارد محصولی از ترکیب اوبار و آچاره را به کشاورزان، باغداران و دامداران ارائه کند، چراکه آنها هم نیاز به  خدمات حرفه ای برای کسب وکارشان دارند مانند مهندس کشاورزی برای دادن مشاوره برای برداشت محصول باکیفیت یا در مرحله برداشت محصول و حمل آن تا مقصد، پلتفرمی مانند اوبار می تواند در هزینه های حمل ونقل آن ها صرفه جویی کند.

او با بیان اینکه در دوران کرونا خدمات جدیدی را به آچاره اضافه کردند، می افزاید: «تست کرونا در محل، برخی از خدمات پزشکی مثل تزریقات و خدمات کارپردازی (کارهای اداری و...) به دلیل محدودیت در رفت وآمد و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله خدماتی هستند که به پلتفرم اضافه شدند و شاهد استقبال زیادی از سوی کاربران بودیم.»

دریاره تایید صلاحیت متخصصان آچاره  او توضیح می دهد: «تایید صلاحیت متخصصان به دلیل حساسیتی که وجود دارد حدود یک ماه طول می کشد. سوءپیشینه این افراد مستقیم از پلیس اماکن ناجا استعلام می شود. درواقع به ارائه سوءپیشینه توسط پلیس +10 اکتفا نمی شود.»

او در تکمیل صحبت های خود اضافه می‌کند:«مهارت متخصصان از طریق آزمون سنجیده می شود. علاوه بر آن، باید مدارکی مانند گواهی فنی و حرفه ای یا جواز کسب وکار یا گواهی مهارت ارائه کنند. البته افرادی که صاحب کارگاه هستند، از کارگاه بازدید می شود. همچنین به برخی از متخصصان مهارت هایی آموزش داده می شود.»
ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی