کد خبر: ۸۸۶۲
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۰

ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای استارت آپی









دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند از برنامه ریزی برای توسعه همکاری و ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها خبر داد.







به گزارش «نبض‌فناوری»؛  به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، محمد فرجود با اشاره به برنامه های تهران هوشمند در راستای ارائه خدمات آنلاین شهرداری به کسب وکارها و شهروندان گفت: سال گذشته بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند به عنوان یکی از ۶ برنامه برتر انتخاب شد. همچنین توسعه سامانه «تهران من» نیز یکی از مهمترین برنامه‌های کاری ما بوده است. این سامانه به عنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می‌یابد و تا کنون بیش از ۳۰ سرویس در آن ارائه شده است.

وی با اشاره به خدمات «تهران من» مثل سرویس‌های خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه‌ای، عوارض، خلافی، قبوض و سایر خدمات شهری که کاربران و استفاده‌کنندگان زیادی دارد، درباره خدمات مربوط به شهرسازی و بارکدهای یکپارچه تاکسی های شهری گفت: مردم با ورود به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می‌توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین وضعیت پرونده ملک خود را مشاهده کرده و بسیاری از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده کنند. بنابراین موفق شدیم بسیاری از مراجعات را در این حوزه کاهش دهیم. از سوی دیگر شهروندان می‌توانند با استفاده از بارکدهای یکپارچه تاکسی، با اغلب اپلیکیشن‌های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند به همکاری شهرداری و کسب و کارهای نوآور و بخشنامه شهردار تهران در خصوص تسهیل کسب وکارهای نوین و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری اشاره کرد و افزود: ما برنامه ویژه‌ای برای توسعه همکاری با کسب و کارهای نوآور و دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها داریم. یکی از این برنامه‌ها ارائه خدمات داده‌محور به کسب و کارها در سامانه api.tehran.ir  است که موجب می‌شود این شرکت‌ها با استفاده از این داده‌ها، سرویس‌های ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارائه کنند. در این سامانه حدود ۷۷ آدرس API وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال گفت: در حوزه تبادلات سازمانی موفق شدیم بسیاری از استعلامات میان شهرداری و سایر نهادها را غیرحضوری کنیم. مثلا استعلامات بانک‌ها در خصوص حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در همین حال آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه‌ها برای غیرحضوری شدن استعلامات مرتبط با شهرداری تهران اعلام می‌کنیم.


ارسال نظرات
یافته های جدید نشان داد؛ سیاره خواهر زمین آتشفشان فعال دارد
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد از فروش نرم افزار شرکت «توسن» در اردیبهشت ماه سالجاری
نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اعلام شد؛ ۴۳ دانشگاه ایران در میان برترین‌های دنیا
وبگردی