کد خبر: ۱۵۲۷۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰
توسط محققان داخلی؛

عایق‌‌های پلیمری با فناوری بومی برای اولین بار در کشور تولید شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید عایق‌های پلیمری با دانش بومی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این فناوری جایگزین عایق‌های پایه قیری شده است.

عبدالرضا میرمحسنی نمین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری»، با اشاره به اینکه این شرکت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی، بعد از سال‌ها تحقیق و پژوهش توانسته به دانش فنی تولید انواع مختلفی از محصولات پلیمری دست یافته است، اظهار کرد: فرمولاسیون و فرآیند تولید کالا‌های مختلف از این مواد معمولاً بصورت انحصاری توسط کمپانی‌های خاص در جهان انجام می‌گیرد. این شرکت در حوزه واحد کفپوش‌های یکپارچه پایه اپوکسی- پلی اورتان و پلی آکریلات، واحد عایق‌ها و ایزولاسیون، واحد چسب رزین و بتونه و واحد شوینده‌های اپوکسی بدون آب محصولاتی را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت تأمین کنندگان کف پوش‌های یکپارچه پلیمری و مواد عایق بندی، تأمین کنندگان بتونه‌های پلیمری، تأمین کنندگان شوینده‌های پلیمری نسل جدید بدون آب و تأمین کنندگان هایپر چسب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر از تولید عایق‌های پلیمری برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این فناوری جایگزین عایق‌های پایه قیری شده است. ویژگی منحصر بفرد ایزوپل دارای استحکام و خواص مکانیکی فوق العاده با چسبندگی ایده آل به سطوح بتنی- آهنی و... است. می‌توان گفت؛ ایزوپل محصولی است برای نیاز بشر امروز تهیه و با کارآیی فوق العاده خود یک عایق رطوبتی مطمئن و مستحکم را فراهم می‌سازد. اگر بخواهیم به دو ویژگی منحصر بفرد این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه دیگر اشاره کنیم می‌توان به استحکام و مقاومت بسیار زیاد در مقابل نیرو‌های کشیدگی، چسبندگی فوق العاده و انعطاف پذیری ۳۶۰ درجه‌ای را در نظر گرفت.

محسنی‌نمین ادامه داد: همچنین تولیدکننده رزین‌های با خاص و کمپوزیت هستیم. در حاضر وضعیت بازار در رکود است نیاز بازار نسبت به فناوری‌های جدید پایین است بخاطر اینکه مردم ایران سنتی هستند علیرغم اینکه محصولات با فناوری و کیفیت بالا در اختیارشان قرار می‌گیرد باز هم به دنبال محصولات سنتی هستند.

وی با بیان اینکه رونق بازار محصولات دانش‌بنیان نیاز به بازاریابی و تبلیغات از سوی مسئولان دارد، گفت: متاسفانه هزینه تبلیغات در کشور به قدری بالاست که شرکت‌های کوچک دانش‌بنیان توانایی آن را ندارند بنابراین به دلیل نبود بازار از ادامه فعالیت سرباز می‌زنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان طرح توسعه فیزیکی و صادرات محصولات به کشور‌های ترکیه، آذربایجان وعراق را از جمله برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صادراتی محدودی به برخی از کشور داریم به طوریکه قرارداد ۴ میلیون دلاری با آذربایجان قبل از کرونا منعقد کردیم، ولی هنوز عملیاتی نشده است.

وی گفت: این عایق‌ها با دانش بومی بوده است. عایق‌های سنتی مثل قیر و ایزوگام استفاده می‌کنند. طی چهار سال گذشته از عایق‌های پلیمری در برخی از جا‌ها استفاده شده است به طوری که در بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع اجرا شده است. استفاده این عایق‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۱ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند، گفت: اخذ مالیات ۹ درصدی و دارایی ۳۵ درصدی پرداخت بیمه کمر شرکت‌های تولید را شکسته است چرا که شرکت‌های کوچک توان پرداخت را ندارند این در حالیست که شرکت‌های های‌تک دنیا که ۵۰ تا ۶۰ درصد درآمد دارند به طورکلی از مالیات معاف هستند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی