بیش از ۵۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی ایرانی
سید محمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: در اوایل سالجاری پویش نوروزی را با دو هدف اصلی رویداد پویش بازینو انجام تبلیغات برای بازیهای موبایلی ایرانی در جهت حمایت از بازیسازان داخلی و گرفتن نصب و جذب کاربر برای آنها و از طرفی بتوانیم اوقات فراغت کاربران را به لحاظ شیوع کرونا پر کنیم.
وی افزود: در همین راستا پویش بازینو را برگزار کردیم که در فراخوان پویش بازینو ۶۸ تیم یا شرکت ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۵ استودیو بازیسازی انتخاب شدند. این تیمها از نظر کیفیت مورد تایید قرار گرفتند؛ بنابراین ۲۵ بازی از طریق تبلیغات دیجیتال و آنلاین به کاربران معرفی شد و پویش تا پایان فروردین ادامه داشت.
سیدحسینی افزود: حجم عمده معرفی این پویش برای کاربران از طریق تبلیغات میانبرنامهای و میان ویدئویی مبتنی بر بازاریابی دیجیتال و به صورت آنلاین اتفاق افتاد و براساس آمارها بیش از ۵۰۰ میلیون بار محتوای پویش نوروزی بازینو از طریق تبلیغات میان برنامهای و میان ویدئویی، تحت وب بازدید شد و بیش از ۲۰ میلیون بار محتواها کلیک خورده است و بیش از ۵۰۰ هزار نصب برای مجموع این ۲۵ بازی کسب شد. همچنین دو درگاه ارتباطی نیز داشتیم که سایت https:// bazino۱۴۰۰.ir بود که سایت رویداد و درگاه اینستاگرام مورد بازدید قرار گفت.
سیدحسینی اظهار کرد: جوایز اختصاصی در این پویش برای کاربران به منظور مشارکت بیشتر بیش از ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین توانستیم غیر از منابع بنیاد ملی بازیهای رایانهای بیش از ۱.۵ میلیارد تومان نیز منابع حمایتی برای پویش و بازیسازان جذب کنیم.
معاون حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانهای، معاون حمایت با اشاره به حامیانی که در برگزاری این پویش با بنیاد مشارکت داشتند، گفت: آژانس تبلیغاتی تپسل همکار اصلی بنیاد در برگزاری این پویش بوده و حمایت ویژهای را از بازیسازان ایرانی حاضر در این پویش انجام داده است. آسیاتک، کافه بازار، سازمان فناوری اطلاعات، متریکس و مدیا اد نیز از حامیان دیگر این پویش محسوب میشوند. همچنین بخشهای مختلف بنیاد ملی بازیهای رایانهای از جمله همگرا، دایرک، انستیتو ملی بازیسازی و اسرا کمک شایان توجهی جهت برگزاری بهتر این پویش انجام دادهاند.
سید حسینی گفت: بنیاد بازی ملی رایانهای در سال جاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار جهش تولید، مانعزدایی و پشتیبانی تلاش میکند که برنامههایی را برای بازیسازان در دستور کار خود قرار دهد.
گفتنی است؛ پویش «بازینو» با رویکرد حمایت از بازیهای موبایلی ایرانی و کمک به جذب کاربر برای آنها همزمان با شروع سال ۱۴۰۰، در آخرین روز فروردین با آمار قابل توجه بیش از ۵۰۰ هزار نصب برای ۲۵ بازی حاضر در کمپین در نخستین گام به کار خود پایان داد.