کد خبر: ۱۹۴۶۵
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۳
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

محدودیت فضای مجازی و اینترنت مانعی بزرگ برای بازی‌سازان/ آینده صنعت بازی‌سازی در هاله‌ای از ابهام

مسئول استودیوی بازی‌سازی بلک کیوب گیمز(مکعب مشکی)، گفت: هم اکنون درگیر خبری از مجلس شورای اسلامی هستیم که لایه فیلترینگ و محدودیت فضای اینترنت است که این موضوع بسیار بسیار فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه شفاف سازی در این زمینه از سوی مجلس صورت نگرفته و تا به امروز نیز بهبودی در این حوزه صورت نگرفته است.

امین شهیدی مسئول استودیوی بازی‌سازی بلک کیوب گیمز (مکعب مشکی)، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره صنعت بازی‌سازی در کشور، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد وارد صنعت بازی سازی شود متاسفانه با کوهی از ابهامات مواجه خواهد شد؛ چرا که تکلیف افراد در این صنعت مشخص نیست و چه موانعی سرراه این افراد وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بخش تولید، چون بازی ساز با مخاطب در ارتباط است، رفتار سنجی متفاوت بوده و وقتی با تولید بازی برای مخاطب احساسات فرد را تحت تاثیر قراردهد در نوع خود کار سختی است، ولی اینکه واقعا می‌خواهد در آینده چه کاری را انجام دهد نامعلوم است. اگر بازی را برای داخل یا خارج از کشور تولید کند خیلی مبهم است اگر برای کشور خارجی بازی تولید کند تکلیف مشخصی ندارد، چون درگیر انواع تحریم‌ها هستیم و مجبوریم از انواع راه‌های میان بر یا فیلترشکن استفاده کنیم تا از اپلیکیشن‌های عادی بهره‌برداری کنیم.

شهیدی افزود: هم اکنون درگیر خبری از مجلس شورای اسلامی هستیم که لایه فیلترینگ و محدودیت فضای اینترنت است که این موضوع بسیار بسیار فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه شفاف سازی در این زمینه از سوی مجلس صورت نگرفته و تا به امروز نیز بهبودی در این حوزه صورت نگرفته است.

مسئول استودیوی بازی‌سازی بلک کیوب گیمز (مکعب مشکی)، گفت: اگر هدف دولت هدفمند کردن است باید در این زمینه شفاف سازی کند و این موضوع خودبخود ابهام و ترس را در بین فعالان این صنعت ایجاد می‌کند؛ چرا که ما هم اکنون درگیر تحریم کشور‌های بیگانه هستیم اگر این بحث هم در کشور اجرایی شود به طور حتم صنعت بازی سازی تعطیل خواهد شد. آیا مسئولان در جریان تحریم نرم افزار و سخت افزار بازی سازان و گیم نیستند و با وجود این مهم اقدام به این تصمیم گرفتند یا نه؟

شهیدی خاطرنشان کرد: متاسفانه فاصله بین تولیدکننده و مسئولان تصمیم سازان است؛ و این امر باعث شده که آینده صنعت بازی سازی در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. همچنین مسئولان تصمیم گیر ارتباط خوبی با تولیدکنندگان ندارند در واقع چالشی که با بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، اتفاق افتاد همین بحث بود. فضای فکری بازی ساز با مسئول مستقیم خودش از بین رفته است و هیچ تعاملی شکل نمی‌گیرد. برای رفع این مشکل حاکمیت باید برای گروهی مختلف نهادی جدا تشکیل دهد تا به مشکلات آن‌ها رسیدگی کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی