اوضاع نابسامان سنگیانگ ادامه دارد؛ ادیسون موتورز مشتری تازه قدیمیترین خودروساز کره
به گزارش «نبض فناوری»، آنطور که نشریه ژاپنی Nikkei گزارش کرده، ظاهرا کنسرسیومی به رهبری کمپانی ادیسون موتورز (Edison Motors) به حمایتهای مالی از سنگیانگ خواهد پرداخت. جالب اینکه این کنسرسیوم فعلا با نام «مشتری ترجیحدادهشده» شناخته میشود.
بر اساس گزارش این نشریه، کنسرسیوم مذکور با پرداخت مبلغ ناچیز ۲۶۰ میلیون دلار سنگیانگ را خریداری خواهد کرد که البته این مساله منوط به تایید حکم دادگاه درباره ورشکستگی است. اگر همه چیز طبق پیشبینیها پیش برود، اوایل ماه آینده توافقات نهایی بین سنگیانگ و این کنسرسیوم حاصل خواهد شد.
از سوی دیگر نشریه کرهای KoreaBizWire گزارش کرده سه گروه دیگر از جمله شرکت کالیفرنیایی INDI EV و یک کنسرسیوم به رهبری Electrical Life Business and Technology نسبت به خرید سنگیانگ تمایل نشان دادهاند.
اما برگردیم به سراغ ادیسون موتورز؛ این شرکت هر چند در زمینه تولید کامیون و اتوبوس فعالیت میکند، اما به دنبال رقابت با تسلا بوده و میخواهد به اپل صنعت خودروسازی تبدیل شود؛ ادعایی که البته بیشتر شبیه سنگ بزرگ به نظر میرسد!
در هر حال برای زمینهسازی این مساله، ادیسون موتورز قصد دارد بزودی از یک خودروی برقی با نام Smart S رونمایی کند. این خودرو رقیب اتومبیلهایی چون مرسدس EQS و تسلا مدل S محسوب شده و به یک پیشرانه سه موتوره با ۶۴۴ اسب بخار قدرت مجهز است. ادیسون موتورز اداعا میکند این خودرو در عرض تنها ۲.۵ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت میرساند. گفته میشود انرژیبخش این خودرو پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی خواهد بود و با اتکا به آن امکان پیمایش ۴۹۷ مایل یا ۸۰۰ کیلومتر مسافت وجود خواهد داشت.
علاوهبر اسمارت S، ادیسون موتورز از سه مدل دیگر با نامهای اسمارت E، اسمارت A و اسمارت X نیز پردهبرداری خواهد کرد. اسمارت E یک سدان سایز متوسط است که باید به مصاف مرسدس EQE برود؛ اسمارت A به رقابت با شورولت بولت و تسلا مدل ۳ خواهد پرداخت. اسمارت X هم یک کراساوور برقی است که البته فعلا از ابعاد و مشخصات آن اطلاعاتی در دست نیست.
ادیسون موتورز در کنار تولید خودرو، سودای ورود به بازار قایقهای برقی، پهپادهای تحویل کالا و اتومبیلهای پرنده را نیز در سر دارد.
منبع:دیجیاتو