کد خبر: ۲۴۶۰۵
|
۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷

رسوخ فناوری هوش مصنوعی در صنعت بیمه| چگونه کسب وکار این صنعت را متحول سازیم؟

بسیاری از کارشناسان براین باورند که بکارگیری هوش مصنوعی می‌تواند این صنعت را متحول سازد و از مزایای آن می‌توان به صرفه جویی در وقت و هزینه، بهبود مشتری مداری و جذب مشتری و افزایش سودآوری به دلیل قیمت گذاری دقیق‌تر مشتری و کاهش ادعا‌های کلاهبرداری اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» فناوری هوش مصنوعی طی روز‌های اخیر به یکی از مباحث داغ در جوامع امروزی مبدل شده است به گونه‌ای اکثر کشور‌ها سعی برآن دارند با توسعه علم و دانش خود گوی سبقت را از همدیگر بربایند. در این بین ایران نیز همانند برخی از کشور‌ها به این حوزه ورود کرده و گام‌های مهمی را برداشته است.

براساس این گزارش یکی از راهکار‌هایی که شرکت‌بزرگ برای ایجاد تحول از آن بهره‌مند می‌شوند موضوع بکارگیری فناوری و تکنولوژی بکر در توسعه فعالیت خودشان است تا از این طریق به کسب و درآمد بپردازند.
به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی و راه‌حل‌های هوشمندانه آن می‌تواند تنها راه نجات کسب‌وکار‌های باشد و آن‌ها را از رکود خارج کند.

می‌توان گفت که پتانسیل و ظرفیت‌های هوش مصنوعی به‌گونه‌ای است که با یک حساب انگشتی کسب وکار‌ها را دگرگون و رونق سازد؛ بنابراین یکی از حوزه‌هایی که به خوبی می‌تواند از راه‌حل‌های هوشمند هوش مصنوعی بهره‌مند شود، صنعت بیمه است. کسب و کار‌های فعال در حوزه بیمه برای ارائه خدماتی با کیفیت و سرعت بیشتر، آن هم با هزینه‌ای کمتر، می‌توانند با هوش مصنوعی ادغام شوند. به کارگیری هوش مصنوعی در صنعت بیمه و میان کسب و کار‌های بزرگ به نوعی ترند تبدیل شده است. با اینکه هوش مصنوعی در این حوزه به نوعی تازه وارد محسوب می‌شود، اما توانسته موجب پیشرفت‌های چشمگیری شود.

بسیاری از کارشناسان براین باورند که بکارگیری هوش مصنوعی می‌تواند این صنعت را متحول سازد و از مزایای آن می‌توان به صرفه جویی در وقت و هزینه، بهبود مشتری مداری و جذب مشتری و افزایش سودآوری به دلیل قیمت گذاری دقیق‌تر مشتری و کاهش ادعا‌های کلاهبرداری اشاره کرد. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند در بحث قیمت گذاری، برآورد خسارت و شناسایی تخلفات کمک قابل توجهی کند.

باید این نکته را متذکر شد که صنعت بیمه، یکی از قدیمی‌ترین صنایع در سطح جهان است؛ و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این صنعت در سال ۲۰۳۰ دچار دستخوش تحولات بسیار گسترده‌ای خواهد شد؛ چرا که تمرکز بر روی چهار حوزه، می‌تواند دست‌اندرکاران صنعت را برای رویارویی با این تغییرات آماده کند. صنعت بیمه بسیار کمتر از بخش مالی دستخوش نوآوری و تحول شده است. اما هم اکنون استارتاپ‌های زیادی در حال مقابله با بخش سرسخت بیمه هستند.

میلاد حسینیان کارشناس صنعت بیمه معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل‌های هوشمند به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا بتوانند پیش‌دستانه عمل کنند و فرصت‌های جدید تجاری را درحال و آینده شناسایی کنند و جریان‌های درآمدی تازه‌تری را کشف کنند. از همه این‌ها مهم‌تر راه حل‌های هوش مصنوعی می‌تواند به آسان سازی تعامل بین شرکت‌های بیمه و مشتریانشان کمک کند و همین مسئله به خرید بیشتر و سودآوری بیشتر برای این کسب و کار‌ها کمک خواهد کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی