کد خبر: ۳۰۳۸۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۹

آینده سئو ایران در سال 1410 چه می شود؟

آینده سئو ایران در سال 1410 چه می شود؟

پیش‌بینی آینده سئو در ایران شاید کمی کار مشکلی باشد اما در این مقاله سعی کردیم که آن را بررسی کنیم و به جوانب مختلف آن بپردازیم. دیجیتال مارکتینگ در ایران چیز جدیدی نیست و قدمتی 20 ساله دارد اما تقریبا 3 سال است ک همه­ گیر شده و نیاز آن در بین کسب­ و کار­ها به شدت بالا رفته است.

در این بین بخش ­های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل بازاریابی محتوایی، بازایابی عملگرا و ... تحت تاثیر آینده اینترنت در ایران هستند. اما چه بلایی بر سر سئو خواهد آمد. آیا می‌توان به آینده این دانش پرسود امیدوار بود یا باید بیخیال آن (حداقل در ایران) شد؟ در این مقاله وضعیت اینترنت، شبکه های اجتماعی و در انتها سئو را در ایران آینده بررسی می کنیم. همراه ما باشید.

آینده اینترنت در ایران

در قدم اول برای پیش بینی آینده سئو در ایران لازم است تا از وضعیت اینترنت مطلع شویم. در 6 ماهه اخیر اخبار خوبی راجع به اینترنت و آینده آن نشنیده ­ایم اما با مقاومت انجمن ها و صاحبین کسب­ و کار­ وضعیت کمی امیدبخش شده و باعث شده بتوان درباره آینده اینترنت پیش‌بینی­ هایی کرد. حتی در صورت به وقوع پیوستن چنین اخباری، دیجیتال مارکتینگ در ایران تعطیل نخواهد شد و شکلی جدید پیدا خواهد کرد. همین موضوع امیدبخش آن است که ما باید با دیدی باز نسبت به مسائل نگاه کنیم و مشکلات باعث نشوند که از مسیر خود متوقف شویم و باز بمانیم.

وضعیت شبکه ­های اجتماعی

شبکه ­های اجتماعی در دنیا روز به روز پر رنگ­تر از دیروز می ­شوند این قضیه باعث شده که تبدیل به فرصتی برای بازاریابی باشند. اگر در شبکه ­های اجتماعی مختلف فعالیت داشته باشید حتما متوجه این موضوع شده اید. شرکت متا (فیسبوک سابق) نیز به شکل رسمی از شبکه ­های اجتماعی و دیتای کاربران به قصد بازاریابی استفاده می ­کند. اما موضوع ما درباره آینده در ایران است و حتما می­دانید که قابلیت فروش برای کاربران ایرانی تحریم شده و تنها کاربران خارجی می­توانند از آن استفاده کنند.

به این ترتیب در ایران بازاریابی شبکه­ های اجتماعی به شکل مستقیم اجرا می­شود و محصول و خدمات مستقیما به دست مشتری می­رسد.

آینده سئو ایران در سال 1410 چه می شود؟

بازار اینستاگرام و آینده اینستاگرام در ایران

بسیاری از شبکه ­های اجتماعی علاوه بر تحریم در ایران فیلتر هستند. تنها گزینه ­ای که تا امروز از تیغ فیلترینگ در امان مانده اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی دقیقا مثالی برای همان فروش مستقیم است که در بالا گفتیم. اما اگر این شبکه از رونق بیوفتد یا جلوی آن گرفته شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بی شک بیزنس ­هایی که تنها وارد این کانال شده ­اند شکست سنگینی خواهد خورد و از بین خواهند رفت. راه مقابله با این موضوع ورود به کانال­های دیگر بازاریابی از جمله سئو و گوگل است.

ورود کسب ­و کارها به بستر وب

با ورود بیزنس ­های مختلف به بستروب نیاز به متخصص، مجری و مشاور سئو بیشتر خواهد شد. حجم عظیمی از کسب­ و کار­ها که تاکنون در شبکه ­های اجتماعی مشغول به فعالیت بودند نیاز به وبسایت پیدا خواهند کرد و به دنبال این موضوع نیاز به بازاریابی محتوایی خواهند داشت.

آینده وب و نسل جدید اینترنت

در صورتی که نسل جدید اینترنت (web3) به نسل غالب تبدیل شود، آینده بازاریابی و سئو در ایران دگرگون خواهد شد و به روش ­های سنتی دیگر هیچ فروشی انجام نخواهد گرفت. بیزنس­ های پیشرو سعی می­ کنند که با اینترنت جدید تطابق پیدا کنند و به دنبال آنها جمعیت بیشتری همین راه را در پیش خواهند گرفت. با این اتفاق ممکن است تحول عظیمی را در دیجیتال مارکتینگ ایران شاهد باشیم. البته این مورد برای 10 سال آینده کمی زود است شاید در آن موقع زمزمه­های به وقوع پیوستنش را بشنویم.

در 10 سال بعدی آینده سئو چگونه است

اکثر بیزنس ­های بزرگ و کوچک وارد بستر وب شده ­اند و همگی حداقل یک وبسایت برای فروش خدمات یا محصولات خود دارند. به احتمال قوی رقابت سئو در بعضی از بیزنس ­ها به شدت بالا می­گیرد و علاوه بر اصول اولیه سئو باید راه ­های دیگری مثل هوش مصنوعی (AI) را هم آموخت و بکار گرفت.

نیاز به دانش روز سئو بیشتر خواهد شد و دوره ­های آموزشی کمتر اما با کیفیت خواهند شد. پرفورمنس مارکتینگ یا همان بازاریابی عمل­گرا به شدت رشد خواهد کرد. اما در کنار همه این­ها باز هم سئو به عنوان یک پایه برای تمام بازاریابی­ ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استفاده از مشاوران و متخصصان سئو

در ده سال آینده قطعا نیاز به متخصصان سئو بیشتر خواهد شد. افرادی مثل حسام الدین کیانی خواه که از متخصصان با سابقه این حوزه هستند قطعا به کمک کسب­وکارها خواهند آمد و آن‌ها را در این مسیر یاری خواهند کرد.

سخن آخر

پیش‌بینی آینده سئو در ایران و مواردی که در مقاله بالا ذکر کردیم از قطعیت برخوردار نیستند همگی دارای احتمال هستند. اما باز هم میان احتمال بالا با قطعیت فرق­هایی وجود دارد که همین موضوع هم مفهوم پیش بینی را تشکیل می­ دهند. همیشه هم پیش ­بینی با درصدی خطا همراه است.

انتهای رپرتاژ آگهی/

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی