تقویت زیرساخت پیامرسانهای داخلی بستر را برای کسب وکارها فراهم میسازد
به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» طی ماههای اخیر همزمان با تشدید محدودیت و فلیترینگ برخی از پیامرسانهای خارجی اکثر کسب وکارها با مشکل مواجه شدند. برهمین اساس بسیاری از این کسب وکارهای برای جبران ضرر به سمت اپهای داخلی روی آوردند.
کارشناسان براین باورند که برای اینکه فعالان کسب وکارها برای ادامه حیات خود از سکوهای داخلی بهرهمند شوند مسئولان باید شرایط را در این خصوص فراهم سازند تا آنها از پیام رسانهای داخلی استقبال کنند.
یکی از مواردی که در این حوزه بسیار حائز اهمیت است موضوع زیرساختهاست؛ اصولا زیرساختهای پلتفرمهای داخلی ضعیف هستند و باید تقویت و اصلاح شوند. یکی از دلایلی که پیامرسانهای خارجی مورد اقبال جهانی هستند، به این دلیل است که روابط جهانی برقرار میکنند و کاربر میتواند از طریق آنها با کاربران کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند؛ با وجود این هر کشوری معمولا یک پیامرسان داخلی هم دارد که خدمات دیگری را ارائه میدهد و مردم از آن هم استفاده میکنند؛ در ایران هم طبیعتا باید اینطور باشد.
سعید حسینیان کارشناس فضای مجازی در گفتگو با نبض فناوری با بیان اینکه ایجاد اعتماد یکی از مولفههایی است که کاربران میتوانند از اپلیکیشنها و پیام رسانهای داخلی استفاده کنند، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته این ذهنیت در بین مردم ایجاد شد که پیام رسانهای داخلی از امنیت ضعیف برخوردار بوده و بیشتر نمیتوان از آنها استفاده کرد در حالیکه چنین نبوده است. اکنون که اپهای خارجی فیلتر شده مسئولان این پیامرسانها باید با تقویت زیرساخت اعتماد و فرهنگ سازی را در بین کاربران افزایش دهند.
وی تصریح کرد: پلتفرمهای داخلی بایستی از نظر کمی و کیفی و امکانات مشابه و سرعت با پلتفرمهای خارجی رقابت کنند تا افرادی که میخواهند کسب و کار خود را در شبکههای داخلی گسترش دهند این اطمینان را پیدا کنند که از نظر اقتصادی، کاری و اطلاع رسانی چنین فضایی برایشان فراهم شده است.