کد خبر: ۱۱۸۱۲
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۸

رئیس جمهور : اگر این دولت نبود چنین فضایی مجازی قطعاً در اختیار مردم نبود

آزادی‌های مردم هم در دانشگاه‌ها، در اجتماعات، در اعتراضات، در روزنامه‌ها، در رسانه‌ها، شرایط امروز به مراتب بهتر از قبل دولت یازدهم است

رئیس جمهور امروز در همایش حقوق اساسی و شهروندی توضیح داد که فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، حاصل فداکاری و ایستادگی دولت یازدهم و دوازدهم است.

 










به گزارش «نبض‌فناوری»؛ رئیس جمهور امروز در همایش حقوق اساسی و شهروندی حضور یافته و در بخشی از صحبت‌هایش به فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، اشاره کرده است. وی توضیح داده است که فضای مجازی که در حال حاضر در دسترس مردم است، حاصل فداکاری و ایستادگی دولت یازدهم و دوازدهم است و در کنار این ایستادگی، برای ترویج دولت الکترونیک هم تلاش‌های بسیاری شده است. درواقع آقای روحانی توضیح داده است که یکی از کارهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هدیه کردن فضای مجازی به مردم بوده که به وسیله‌ی موبایل هوشمند امکان ارتباط مردم با دنیا فراهم شده است.

وب همچنین به موضوع ایجاد شفافیت در فضای مجازی اشاره کرده است که حضور مردم در صحنه‌ی نقد اعلام نظر را فراهم کرده است. به صورت دقیق بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور که به این موضوع پرداخته است را در ادامه می‌بینیم:





آزادی‌های مردم هم در دانشگاه‌ها، در اجتماعات، در اعتراضات، در روزنامه‌ها، در رسانه‌ها، شرایط امروز به مراتب بهتر از قبل دولت یازدهم است البته مقداری هم تکنولوژی به ما کمک کرده است. در زمینه فضای مجازی کار بزرگی دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد که یک زمانی لازم باشد توضیح می‌دهم که اگر این دولت نبود چنین فضایی قطعا در اختیار مردم نبود. فداکاری، تلاش، ایستادگی زیادی شد، برای اینکه مردم بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند و فضای سایبری در اختیار مردم باشد. در کنار آن تلاش کردیم دولت الکترونیک را هم ترویج کنیم که بر پایه همین فضا می‌تواند فعال باشد و در دولت الکترونیک هم تاکنون کار زیادی شده است. شفافیت زیادی هم در سایه این زیربنا به وجود آمده، به هر حال چندین سال است که بودجه‌ای را که تقدیم مجلس می‌کنیم همه مردم مطلع می‌شوند، در اختیار مردم قرار می‌‌گیرد، با شفافیت می‌توانند بخوانند، نقد کنند، انتقاد کنند، بگویند چرا به آن دستگاه بیشتر پول دادید، به آن کمتر اختصاص دادید، چرا منبع اینطوری است، چرا منابع شما از اینجا هست؟ مردم به راحتی نقد و انتقاد می‌کنند. حضور مردم در صحنه، نقد مردم، اعلام نظر مردم، شرایط آن با گذشته بسیار متفاوت است. یعنی مردم همه الان همراه خودشان یک رسانه دارند، می‌توانند به راحتی نظر خود را بگویند، نقد خود را اعلام کنند، تشویق کنند، ترغیب کنند، به هر حال این کاری که در این فضا به خوبی انجام گرفته یکی از کارهای مهمی که دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد همین فضای مجازی‌ای بود که به مردم هدیه کرد و امروز مردم با موبایل هوشمند به راحتی با همدیگر و با دنیا در تماس هستند و بسیاری از اطلاعات را آنلاین در اختیار دارند، این یکی از کارهای بزرگی بود که انجام شد و انجام گرفت.




ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی