کد خبر: ۱۲۷۱۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۵

افزایش شهاب سنگی بیت کوین در بازار جهانی/ارز رمز پایه چیست؟

✅افزایش شهاب سنگی بیت کوین در بازار جهانی

میانگین قیمت هر بیت کوین در دسامبر سال 2020 تقریباً 19000 دلار آمریکا بود که این‌یک افزایش شهاب‌سنگی و بازگشت به رکورد سال2017 است.

به گزارش «نبض‌فناوری»؛  به نقل از استاتیستا؛ "رینور دو بست" کارشناس تجارت اینترنتی در خصوص ارزش بیت کوین سال 2020 بیان کرد که میانگین قیمت هر بیت کوین در دسامبر سال 2020 تقریباً 19000 دلار آمریکا بود. بیت کوین در چندین صرافی مستقل در سراسر جهان معامله می‌شود و ممکن است اختلافاتی در قیمت‌ها وجود داشته باشد. شاخص قیمت بیت کوین میانگین قیمت را در بین صرافی‌های پیشرو جهانی ارائه می‌دهد.

 

بالاترین قیمت بیت کوین بالاترین قیمت بیت کوین

این ارز مجازی از زمان ایجاد خود در سال 2009 سابقه تجارت بی‌ثباتی داشته است. اولین افزایش قیمت در سال 2013 اتفاق افتاد، زمانی که یک بیت کوین در ماه نوامبر حدود 1،124 دلار آمریکا معامله می‌شد. چهار سال بعد یعنی در سال 2017، بیت کوین با افزایش شهاب‌سنگی روبرو شد و به بالاترین رکورد رسید، در برخی از مبادلات قیمت یک بیت کوین در حدود 20،000 دلار آمریکا در اواخر سال 2017 بود. بااین‌حال، قیمت‌ها در ماه‌های بعد شروع به سقوط کردند. در سه‌ماهه سوم سال 2020، حدود 18.5 میلیون بیت کوین در سراسر جهان در گردش بود و سرمایه بازار بیت کوین تقریباً 200 میلیارد دلار بود.

 

✅ ارز رمز پایه چیست؟

ارزهای رمز پایه، ارزهای مجازی هستند که از فناوری بلاک چین برای ردیابی معاملات از طریق شبکه‌ای از رایانه‌ها استفاده می‌کنند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان ارز جایگزین برای خرید کالاها و خدمات استفاده کرد، اما بسیاری از مردم آن‌ها را به‌عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌کنندو امیدوارند که این ارزش افزایش یابد زیرا دیگران آن‌ها را در آینده می‌خواهند. بیت کوین در سال 2020 سهم 66 درصدی از کل ارزهای رمزنگاری‌شده را در اختیار داشت.

☑️منبع: statista
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی