کد خبر: ۱۳۸۴۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۵
معرفی بزرگان فناوری اطلاعات؛

با پدر زبان برنامه نویسی جاوا آشنا شوید

«جیمز گاسلینگ» از بین تأثیرگذارترین افراد در فناوری اطلاعات برخلاف «بیل گیتس» و «استیو جابز» که کالج را ترک کردند؛ دکترای علوم کامپیوتر را به پایان رساند و در سطح فنی به نوآوری در نرم افزار کمک کرد.

با پدر زبان برنامه نویسی جاوا آشنا شوید

به گزارش «نبض فناوری»، گاسلینگ در سال 1955 در نزدیکی کلگری کانادا متولد شد و بیشتر به عنوان پدر زبان برنامه نویسی جاوا شناخته می شود.

گاسلینگ در سال 1977 لیسانس علوم کامپیوتر را از دانشگاه کلگری دریافت کرد و در حالی که روی دکترای خود کار می کرد نسخه اصلی ویرایشگر متن Emacs را برای یونیکس ایجاد کرد(Gosmacs). وی همچنین قبل از شروع کار در صنعت، یک نسخه چند پردازنده ای از یونیکس و همچنین چندین کامپایلر و سیستم پستی ساخت.

در سال 1984، گاسلینگ به سان مایکروسیستمز پیوست، جایی که در حال حاضر مدیر ارشد فناوری در گروه محصولات توسعه دهنده آن است.

در اوایل دهه1990، گاسلینگ پروژه ای به نام سبز را آغاز و هدایت کرد که در نهایت به جاوا تبدیل شد. سبز قصد داشت نرم افزاری را توسعه دهد که در دستگاه های مختلف محاسباتی اجرا شود به طوریکه نیازی به سفارشی سازی برای هر کدام نباشد.

اگرچه بسیاری از فناوری های توسعه یافته به عنوان بخشی از سبز هرگز به اجرا نرسیدند اما گاسلینگ دریافت که برخی از اصول اساسی که ایجاد کرده اند در عصر اینترنت بسیار مفید خواهد بود.

سان مایکروسیستمز به طور رسمی جاوا را در سال 1995 راه اندازی کرد. گاسلینگ طراحی اصلی جاوا را انجام داد و کامپایلر اصلی و ماشین مجازی آن را پیاده سازی کرد. وی برای این موفقیت به عنوان عضو آکادمی ملی مهندسی ایالات متحده انتخاب شد. وی همچنین به تولید چندین سیستم نرم افزار دیگر مانند Newa و Gosling Emacs کمک های بزرگی کرده است.

اگرچه برخی از منتقدان می گویند که جاوا به ادعای اولیه «یکبار بنویس و در همه جا اجرا کن» عمل نکرده؛ اما موفقیت گاسلینگ در نظرسنجی های Computer Weekly دقیقاً به این دلیل است که جاوا اجازه ایجاد کدی قوی و قابل استفاده مجدد را داده که برای دستگاه های متنوع در تلفن های همراه و رایانه های شخصی قابل استفاده است.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی