کد خبر: ۱۳۸۵۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۱

معرفی کامپیوتر 4دلاری+مشخصات

رزبری پای یکی از کوچکترین و ارزانترین مینی کامپیوترهایی است که می توان خریداری کرد. این مینی کامپیوتر دارای پورتHDMI و USB است و اوبونتو یا سایر سیستم عامل های منبع باز را اجرا می کند.

معرفی مینی کامپیوتر 4دلاری+مشخصات

به گزارش «نبض فناوری»، رزبری پای پیکوی جدید مانند CPU دستگاه پیچیده تری است. این رایانه به خودی خود، کار زیادی انجام نمی دهد، اما با چند افزونه می توانید ربات ها، چراغ ها و سایر موارد  را از طریق آن کنترل کنید.

این موارد مطرح شده برای ما جدید نیستند زیرا تعداد زیادی میکروکنترلر آردوینو با بردهای مختلف و لوازم جانبی وجود دارند که می توانند این کارها را انجام دهند.  با این حال؛ این اولین باراست که رزبری پای  دست به این اقدام زده و در حال رقابت با آردینو است.

این برد از تراشه جدید Raspberry Pi’s RP2040 استفاده می کند که از پردازنده Arm Cortex-M0 + با حافظه داخلی 264 کیلوبایت تشکیل شده است. همچنین از حافظه فلش تا حداکثر 16 مگابایت پشتیبانی می کند.

به گفته «جیمز آدامز» مدیر عامل رزبری پای، این شرکت کار روی تراشه جدید خود را از سال 2016 آغاز کرده است. این پردازش با فرایند 40 نانومتری اجرا می شود و دارای هسته های دوتایی است.

این تراشه در C و MicroPython راه اندازی شده و سنسورها به طرفین آن متصل می شوند و از طریق پورت یو اس بی کنار آن برق مورد نیاز خود را تامین می کند.

می توان از این مینی کامپیوتر برای آزمایش های الکترونیکی و سایر فعالیت های نمونه سازی (که رزبری پای به خاطر آن معروف است) استفاده کرد. طبق گفته آدامز، این تراشه می تواند اولین صفحه از سری جدید بوردهای ساخته شده توسط سیلیکون رزبری پای باشد. قیمت این تراشه 4 دلار اعلام شده است.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی