کد خبر: ۱۳۹۷۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰
مدیرعامل یک شرکت استارتاپی در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

تولید ۴ محصول کاربردی با استفاده از هوش مصنوعی/ زیر ساخت‌های قانونی اصلاح شود

مدیرعامل شرکت استارتاپی نیکسی با بیان اینکه چهار محصول در این شرکت به مرحله تولید رسیده است، گفت: برای داشتن اقتصاد زنده و فعال در آینده باید از هم اکنون زمینه فعالیت نیروی کار و ثروت آفرینی را، با ایجاد شرکت های نوآور به وجود آورد.
تولید ۴ محصول کاربردی در حوزه هوش مصنوعی/ زیر ساخت‌های قانونی اصلاح شود
هدیه اویسی هم‌بنیان گذار و مدیرعامل شرکت داده پژوهان هوشمند نیک پیمان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت استارتاپی متخصص در حوزه بینایی ماشین، شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشین فعالیت می‌کند به طوری که راه‌حل‌های جستجو و شناسایی تصاویر مهم را به صنایعی ارائه می‌دهد.
 
وی تصریح کرد: از دیگر خدمات شرکت نیکسی می‌توان به طراحی ماژول‌های هوش مصنوعی بر اساس مدل درخواستی و نیاز مشتری اشاره کرد. هم چنین بر روی مشاوره در حوزه نرم افزار‌های توزیع شده، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات تمرکز دارد.

اویسی، پیاده سازی کامل و رونمایی از ۳ محصول، موتور جستجوی تصویری، سرویس تشخیص ماسک صورت، سرویس استخراج رنگ تصویر را از عمده دستاورد‌های شاخص این شرکت استارتاپی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت استارتاپی داده پژوهان هوشمند نیک پیمان، با بیان اینکه چهار محصول در این شرکت به مرحله تولید رسیده است، گفت: موتور جستجوی عکس پلتفرم میترا، یک موتور جستجوی تصویر قدرتمند و مقیاس‌پذیر بر اساس شباهت است، می‌تواند به شما کمک کند تصویر ورودی یا URL تصویر خود را در میان مجموعه‌های تصاویر میزبان خود جستجو کنید و بر اساس معیار‌های مختلف اندازه‌گیری شباهت، نتیجه‌ای به دست آورید. ویژگی‌های اصلی ما جستجو بر اساس شباهت و جستجو بر اساس رنگ‌های اصلی است.
تولید ۴ محصول کاربردی با استفاده از هوش مصنوعی/ زیر ساخت‌های قانونی اصلاح شود
وی اضافه کرد: سرویس تشخیص ماسک صورت است که این سرویس از دوربین‌های IP و مداربسته موجود برای جستجوی چهره‌ها و شناسایی افراد بدون ماسک استفاده می‌کند. با استفاده از تکنیک بینایی ماشین، این سرویس می‌تواند تشخیص دهد که فرد ماسک ندارد. همچنین این سرویس می‌تواند در برنامه‌های مختلف استفاده شود. به طور مثال: به برنامه‌ای متصل شود که به کاربران امکان می‌دهد چهره‌ها و شماره‌های تلفن را اضافه کنند تا در صورت عدم استفاده از ماسک، برای آن‌ها اعلانی ارسال کنند. در صورت عدم شناسایی چهره ثبت شده توسط دوربین، اعلان برای مدیر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: کاربرد دیگر این سیستم ارائه آمار قابل اعتماد است که می‌توان درصد افرادی که در یک بازه زمانی مشخص ماسک نزده‌اند را بدست آورد.

اویسی سرویس استخراج رنگ تصویر را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد و افزود: ماژول استخراج رنگ میترا، یک پالت رنگ از تمام رنگ‌های مشخص شده در تصویر شما نمایش می‌دهد. استخراج رنگ برای JPEG، PNG و GIF کار می‌کند. همچنین سیستم شناسایی چهره فناوری است که می‌تواند چهره انسان را از یک تصویر دیجیتالی یا یک قاب ویدیویی با یک پایگاه داده از چهره‌ها مطابقت دهد، که به طور معمول برای تأیید اعتبار کاربران از طریق خدمات احراز هویت استفاده می‌شود، با مشخص کردن و اندازه‌گیری ویژگی‌های صورت از یک تصویر از قبل داده شده کار می‌کند.

مدیرعامل این شرکت استارتاپی اظهار کرد: سرویس شناسایی نیکسی، چهره‌ها را در هر شرایطی مانند حجاب، ریش یا سبیل تشخیص می‌دهد. همچنین، عکس‌های آپلود شده را برای اطمینان از کیفیت آن تأیید می‌کند. برای استفاده از این سرویس نگرانی مربوط به تعمیر و نگهداری سخت افزار یا نرم افزار را نخواهید داشت. داده‌های شما ایمن است، به طور کامل در سرور‌های ما پردازش می‌شود و به راحتی می‌توانید در هر دستگاهی با اتصال اینترنت دسترسی داشته باشید.
 
وی یادآور شد: این محصولات تولید شده در شرکت ما بخشی از توانمندی های ما در این حوزه است و امکان سفارشی شدن بر اساس نیاز مشتری و کاربرد مد نظر مشتری را دارد. به طور مثال سرویس تشخیص ماسک صورت که به دلیل شرایط وجود کرونا ساخته شد امکان تعمیم داده شدن به سایر المان های سلامت و بهداشت محیط کار (HSE) را دارد.
 
اویسی همچنین از طراحی اپلیکیشن نیکسی در این شرکت خبر داد و گفت: نیکسی اپلیکیشن آنلاینی است که می‌توانید از میان عکس و ویدیو‌های متنوع درون آن به ایده و محصولی تازه برای دکوراسیون خانه یا محل کار، سبک لباس، پخت غذایی جدید، سفر به مکانی دیدنی و هزاران ایده جذاب در حوزه‌های مختلف سبک زندگی و متناسب با سلیقه خود برسید.

وی ادامه داد: از آنجایی که در حال حاضر استفاده از امکانات هوش مصنوعی در صنایع مختلف هنوز به طور کامل جا نیفتاده است، بخش زیادی از فعالیت ما برگزاری جلسه متعدد با مشتریان است. هدف این جلسات از رسیدن به یک تعریف صحیح و استاندارد از مشکل و مسئله‌ای که باید حل شود تا رسیدن به توافقات نهایی قراردادی است و برنامه ما برای سالی که در پیش رو داریم این است که قرارداد‌های نهایی شده بیشتری را داشته باشیم تا در بازار بتوانیم با اعتماد سازی جایگاه خوبی در بین مشتریان پیدا کنیم.
 
اویسی به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: به نظر من بخشی از دستآوردهای شرکت های دانش بنیان هم اکنون در جامعه قابل مشاهده و استفاده است و بخش مهمی از نتایج فعالیت شرکت های دانش بنیان و اثر آنها در جامعه و اقتصاد کشور در آینده خواهد بود. برای داشتن اقتصاد زنده و فعال در آینده باید از هم اکنون زمینه فعالیت نیروی کار و ثروت آفرینی را، با ایجاد شرکت های نوآور به وجود آورد.
 
وی خاطرنشان کرد: بخشی از حمایت های دولتی باید در حوزه ایجاد یا اصلاح زیرساخت های قانونی کشور باشد تا امکان فعالیت های جدید ایجاد شود و تفاوت های اقتصاد دیجیتال و سنتی از همه نظر در تمامی بخش های کشور درک شود.
ارسال نظرات
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
وبگردی