کد خبر: ۱۴۱۳۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۰

ظرفیت ایران در تولید بیت کوین چقدر است؟

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای آذرماه سال گذشته تا پایان دی ماه سال جاری، 1870 مورد ثبت نام برای صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال در سامانه بهین یاب ثبت شده است. از این تعداد 1380 مورد موفق به دریافت مجوز شدند که ظرفیت کلی آن‌ها 76 تراهش بر ثانیه معادل 1700 مگاوات است.

ظرفیت ایران در تولید بیت کوین چقدر است؟

به گزارش «نبض فناوری»، در این مدت بیش از چند هزار دستگاه و مرکز استخراج ارز دیجیتال نیز کشف و شناسایی شده است، یکی از این مراکز در غرب استان البرز با استفاده از ظرفیت صنعتی- تولیدی خود اقدام به استخراج ارز با میانگین 650 هزار کیلووات ساعت کرده بود، قبض برق این مرکز بیش از 2 میلیارد تومان صادر شد که پس از شناسایی، دستگاه‌های مانینگ جمع آوری و درب این مرکز پلمپ شد.

فرایند خود اظهاری از 27 مرداد سال جاری آغاز شده و ادامه دارد، البته فرصت ثبت نام متقاضیان در پنجم بهمن به پایان رسید، در هفته ابتدایی اسفند نیز مهلت تعیین و تکلیف متقاضیان در سامانه بهین یاب به پایان می‌رسد.

ظرفیت ایران در تولید بیت کوین چقدر است؟

با اعلام وزارت صمت، ارزش کل بازار ارز دیجیتال در جهان 940 میلیارد دلار است، گردش روزانه این بازار 153 میلیارد دلار و تعداد ارزهای موجود 8249 عدد عنوان شده است، سهم بیت کوین از بازار جهانی 68 درصد است. اما در مقام مقایسه باید اعلام کرد که میزان استخراج سالانه ارز دیجیتال در دنیا به 9700 میلیون دلار می‌رسد، این ظرفیت در ایران 6600 میلیون دلار برابر با 7.5 درصد از مجموع ظرفیت جهانی تخمین زده شده است.

سالیانه 324 هزار بیت کوین برابر با 11 هزار میلیون دلار در جهان استخراج می‌شود، حدود 4 تا 6 درصد آمار جهانی بیت کوین در ایران استخراج می‌شود که این عدد معادل حدودی 19 هزار و 500 بیت کوین یا 660 میلیون دلار است. البته ظرفیت ایران با صدور پروانه بهره‌برداری به 42 هزار بیت کوین برابر با 1400 میلیون دلار می‌رسد.

*آمار ارائه شده از طرف وزارت صمت با ارزش بیت کوین 34 هزار دلار محاسبه شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
این عددا رو کی ترجمه کرده کلا غلطه
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی