کد خبر: ۱۴۲۴۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰

واکسن کرونا انگلیسی-سوئدی اکسفورد آسترازنکا در راه ایران

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کرد که در ماه جاری 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از طریق کووکس به کشور وارد خواهد شد.

واکسن کرونا انگلیسی-سوئدی اکسفورد آسترازنکا در راه ایران

به گزارش «نبض فناوری»، وزیر بهداشت با اعلام این خبر گفت: متاسفانه مجددا شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، در برخی استان‌ها مانند تهران مراجعه بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده که در هفته‌های آینده به رشد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا منجر خواهد شد، رعایت پروتکل‌ها پایین‌تر از حد مطلوب ماست. خوشبختانه مورد جدیدی از ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نداشتیم.

سلامت مردم را سیاسی نکنید

نمکی با اشاره به حرف‌های سیاسی که در مورد واکسن کرونا گفته می‌شود اعلام کرد: برخی با خیراندیشی یا بداندیشی سوالات زیادی در مورد واکسن کرونا در ذهن مردم ایجاد کرده‌اند، لطفا واکسن کرونا را سیاسی نکنید، من نه سیاسی هستم و نه سیاست زده‌ام، ما مکلف به خدمت به مردم هستیم، اما عده‌ای برای صندلی‌ها و عناوین آینده خواب‌هایی دیده‌اند، اگر روزی مردم این‌ها را به غلامی پذیرفتند، آن موقع بر روی صندلی‌ها بنشینند، اما خواهشمندیم امروز مسئله سلامت را سیاسی نکنید.

واکسن اکسفورد آسترازنکا

وزیر بهداشت در مورد ورود دومین واکسن خارجی کرونا به کشور گفت: شرکت آسترازنکا به ما اعلام کرد که از طریق کووکس 4.2 میلیون دوز واکسن کرونا را در فوریه به ما تحویل می‌دهد، از طرفی واکسن روسی اسپوتنیک وی هم وارد کشور خواهد شد، کمپانی سینوفارم در چین نیز واکسنی تولید کرده که در خود چین، امارات، بحرین، مصر، مجارستان، عراق، اردن، مراکش، پاکستان، اندونزی و بسیاری نقاط دیگر ثبت و مصرف می‌‌شود. همچنین دو کمپانی هندی نیز در جاهای مختلف دنیا ثبت شده‌اند، امیدواریم با پیگیری‌های رئیس جمهور، بانک مرکزی و وزارت راه برای حمل و نقل واکسن‌ها، این واکسن‌ها تا پایان بهمن وارد کشور شده و به گروه‌های آسیب‌پذیر تزریق شوند.

نمکی با اشاره به تردید‌هایی که در مورد سلامت واکسن‌ها وجود دارد گفت: ما هر واکسنی که مردم در مورد آن مردد هستند را اول به خود و خانواده‌هایمان تزریق خواهیم کرد.

قابل توجه است که واکسن آسترازنکا تا کنون اثربخشی بالایی داشته و سومین واکسن مورد تائیدیه اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، این واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد بریتانیا بوده و توسط محققان کشورهای انگلستان و سوئد تولید شده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان 

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی