کد خبر: ۱۴۳۲۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کسب‌وکارهای استارتاپی نباید از چرخه اقتصادی کنار گذاشته شوند/ایجاد انحصار مانع پیشرفت اقتصاد

مدیر عامل شرکت استارتاپی بونس با بیان اینکه هیچ کسب‌وکاری نباید به‌خاطر هزینه‌های بالا یا پیچیدگی فناوری، از چرخه‌ رشد و اقتصاد کنار گذاشته شود، گفت: ایجاد انحصار در هیچ اقتصادی جواب نمی‌دهد امیدواریم این سیستم‌ها را از انحصار خارج کنند تا ذهن‌های جدید و ساختار‌های جدید بتواند خدمات بیشتری را به اقتصاد و مردم برساند.

کسب‌وکارهای استارتاپی نباید از چرخه اقتصادی کنار گذاشته شوند/ایجاد انحصار مانع پیشرفت اقتصاد

محمد فرخ نژاد استارتاپ بونس در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: این شرکت با نام تجاری بونِس در سال ۱۳۹۵ با هدف ارائه خدمات باشگاه مشتریان برای کسب و کار‌ها راه‌اندازی شد. بونس فعالیت خود را محدود و با یک تیم کوچک آغاز کرد و در کم‌تر از چند سال به یک سامانه هوشمند و حرفه‌ای تبدیل شد. اکنون بعد از گذشت ۴ سال، خدمات بونس محدود به باشگاه مشتریان نیست و از صفر تا صد نیاز‌های یک کسب‌وکار را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: با بونس هرگز نیاز به هیچ سخت‌افزار یا نرم‌افزار دیگری نخواهید داشت و این صندوق به شما امکان اضافه کردن بی‌نهایت محصول می‌دهد و در راه فروش، شما را یاری می‌کند. آنلاین‌استور بونس بستر فروش اینترنتی شما را فراهم کرده و کسب‌وکارتان را از قید و بند زمان و مکان آزاد می‌کند. تمامی این ابزار در تعامل با یکدیگر بدون هیچ نقصی کار می‌کنند و پاسخگوی تمام نیاز‌های شما هستند.

فرخ‌نژاد تأکید کرد: این نرم افزار صندوق فروشگاهی در اختیار فروشگاه‌ها قرار گرفته و فرق آن این است که بر بستر اینترنت کار می‌کند و نیاز به سخت افزار خاصی نیست و علاوه بر هزینه پایینی درعین حال طبق نیاز‌های روز بازار طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در بازار حاصل شده نیاز فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی بیشتر شده است کاری که ما در این شرکت انجام دادیم این است که فروشنده در شهر‌های مختلف بدون نیاز به داشتن دانش و ساختن یک فروشگاه اینترنتی همان انباری را با یک کیلک بتوانند به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنند.

بنیانگذار این شرکت استارتاپی افزود: قبلا خدمات نرم‌افزار باشگاه مشتریان را ارئه می‌کردیم که به دلیل وضعیت بد بازار سعی کردیم یک محصولی را طراحی و تولید کنیم که نیاز اساسی اصناف را پاسخگو باشد چرا که، چون باشگاه مشتریان نیاز اساسی محسوب نمی‌شود بلکه بازار رقابتی است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان تراکنش مالی را در تمام فروشگاه‌ها مدیریت کردیم تنها صرف تهران بوده، ولی از ابتدای پاییز سال ۹۹ مراکز استان‌ها را در دستور کار خود قرار دادیم و در حال حاضر بیش از ۱۸ شهر بزرگ کشور خدمات ارائه می‌دهیم.

فرخ‌نژاد گفت: کاری که امروزه شرکت‌های استارتاپی انجام می‌دهند این است که ساختار اشتباه را خرد و از بین می‌برند و تلاش می‌کنند ضمن ارائه راهکاری و ساختار جدیدی را شکل دهند که در کاهش هزینه و زمان تاثیرگذار است و این خود باعث پیشرفت اقتصادی می‌شود در کنار آن به دلیل دارا بودن استاندارد‌های منابع انسانی بالاتری نسبت به شرکت‌هایی بزرگ (ایران خودرو و سایپا) از نیروی انسانی با تجربه بهره‌مند می‌شود که نیروی کار فوق العاده حرفه‌ای است و می‌توانند ارزش‌های بیشتری را در زمینه نگهداری نیرو‌ها در کشور انجام دهد مثل اسنپ و تپسی.

بنیانگذار استارتاپ بونس ادامه داد: هرچقدر تعداد استارتاپ‌ها در کشور زیاد باشد به طور یقین نتیجه مثبتی را به دنبال دارد بخاطر اینکه این نیرو‌ها با ورودشان و مواجه شدن با مسائل جدی و واقعی می‌تواند باعث پیشرفت کشور شوند. همچنین هر چقدر فضای رقابتی بیشتر باشد باعث پیشرفت کسب وکار در بازار نیز می‌شود. این مهم سبب می‌شود که ذهن‌های ساختار شکن به وجود آید و مسائل با راه جدید حل و فصل کنند. در حال حاضر در کشور استارتاپ خیلی کم است باید با توسعه زیرساخت‌ها و سهولت در روند حقوقی بتواند شرکت‌های استارتاپی زیادی در در کشور ایجاد کرد.

وی گفت: یکی از مشکلات بسیار جدی در کشور ایجاد انحصار روی مباحث مختلف است به عنوان مثال در صنعت پرداخت انحصار کامل وجود دارد که تعداد شرکت‌هایی که مجوز انجمن پرداخت دارند کمتر از ۲۰ مورد است همین امر مهم باعث می‌شود که نوآوری در زمینه پرداخت کمتر باشد و برای اخذ مجوز مجبورند که عضو یک سیستم دیگر باشند تا از آن‌ها طریق مجوز دریافت کنند؛ بنابراین ایجاد انحصار در هیچ اقتصادی جواب نمی‌دهد امیدواریم این سیستم‌ها را از انحصار خارج کنند تا ذهن‌های جدید و ساختار‌های جدید بتواند خدمات بیشتری را به اقتصاد و مردم برساند.

فرخ‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برای جلوگیری از هک اطلاعات در زمان پرداخت باید چکار کرد؟ گفت: بحث فنی یکی از مباحثی است که به حوزه برنامه نویسی مربوط می‌شود که برنامه نویس در بازار ایران خیلی گرانتر نسبت به موضوعات دیگر است این مهم باعث می‌شود که شرکت‌ها به دلیل بنیه مالی نتوانند امنیت لازم را در ارائه سرویس خود داشته باشند. همچنین مشکل مالی باعث می‌شود که یک شرکت استارتاپ علاوه بر مواجه شدن با روند رشد مالی یک حجم عظیمی از اطلاعات مواجه شود که حصاری دور آن کشیده نشده و امنیت ندارد، بنابراین از همان ابتدا برای امنیت باید از سرور‌های داخلی و از نیروی متخصص در این زمینه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: یک استارتاپ قبل از ورود به این حوزه باید نیاز بازار را بشناسد و براساس آن فعالیتی را در دستور کار خود قرار دهد. همچنین برای راه‌اندازی یک استارتاپ باید یک تیم قویی داشته باشد تا بتواند وارد این عرصه شود.

فرخ‌نژاد گفت: برنامه داریم که سرویس خدماتی شرکت را حداقل به ۲۰ هزار واحد صنفی و مراکز استان توسعه دهیم تا ۶ میلیون شهروند از این سرویس استفاده کنند و در حال حاضر ۳۰ نفر بصورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم نیز حدود ۵۵۰ کسب وکار ذی نفع محصولات ما هستند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی