کد خبر: ۱۴۵۴۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۵

دستگاه جدید بدن انسان را به باتری تبدیل می کند

دستگاه پوشیدنی تازه توسعه یافته به بدن انسان این امکان را می دهد تا با استفاده از انرژی حاصل از گرمای بدن، به عنوان باتری عمل کند.

به گزارش «نبض فناوری»، دستگاه کششی و کم هزینه ای که توسط محققان دانشگاه کلرادو بولدر ساخته شده می تواند مانند انگشتر یا دستبند استفاده شود و با استفاده از مولدهای ترموالکتریک، دمای داخلی بدن را به برق تبدیل کند.

جیانلیانگ شیائو یکی از محققان این تحقیق، گفت: «ما می خواهیم در آینده  بتوانیم لوازم الکترونیکی پوشیدنی شما را بدون نیاز به باتری تأمین كنیم.»

دستگاه های پوشیدنی حدود 1 ولت انرژی در هر سانتی متر مربع از فضای پوست تولید می کنند. با وجود این، آنها انرژی کافی برای دستگاه های الکترونیکی مانند ساعت تولید می کنند. از آنجا که دستگاه کاملاً قابل بازیافت است در صورت آسیب دیدن خود را بهبود می بخشد.

پایه دستگاه پوشیدنی از پلی آمین ساخته شده است که باعث کشش آن می شود. یک سری تراشه های نازک ترموالکتریک به پایه وارد می شوند، همه با سیم های فلزی مایع وصل می شوند.

این طراحی باعث کشش کل سیستم می شود بدون اینکه فشار زیادی به مواد ترموالکتریک وارد شود (که واقعا شکننده است).

ژنراتورهای ترموالکتریک با بدن انسان در تماس نزدیک هستند و می توانند از حرارتی که به طور معمول در محیط پخش می شود؛ استفاده کنند. با افزودن بلوکهای بیشتری از ژنراتورها می توان توان را افزایش داد.

طبق محاسبات این تیم، پیاده روی سریع هنگام پوشیدن یک دستگاه از نوع مچ بند ورزشی می تواند حدود 5 ولت برق تولید کند. دستگاه این تیم همچنین بسیار مقاوم است.

شیائو معتقد است این دستگاه در عرض پنج تا ده سال می تواند وارد بازار شود. نتایج این تحقیق در Science Advances منتشر شده است.

برچسب ها: بدن باتری انسان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
یاد فیلم ماتریکس افتادم.
0
0
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی