کد خبر: ۱۴۶۳۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

اولین خودروی هیبریدی مک لارن با موتور الکتریکی V6 +تصاویر

شرکت مک لارن از اولین خودروی ترکیبی خود با قدرت ۶۷۶ اسب بخار و موتور الکتریکی V6 رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال ۲۰۱۲، شرکت مک لارن برای اولین بار تولید خودرو P1 hypercar خود را آغاز کرد. اولین محصول ترکیبی این برند ترکیبی از ۹۰۳ اسب بخار (۶۷۳ کیلووات)، و زمان ۰- ۶۲ تنها ۲.۸ ثانیه‌ بود و برد الکتریکی آن حدود ۱۹ مایل (۳۱ کیلومتر) است. اما این شرکت برای نوسازی این خودرو بیش از یک میلیون دلار هزینه کرد و اکنون مک لارن تقریباً همین کارایی الکتریکی را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهد.

خودرو مک لارن Artura2022 اولین سری تولیدی هیبریدی این شرکت بوده که عملکرد بالایی دارد. این خودرو ۳ لیتری V6 توئین توربوشارژ را در خود جای داده است که به تنهایی ۵۷۷ اسب بخار قدرت (۴۳۰ کیلووات) تولید می‌کند. مخزن "E-Motor" واقع در محفظه زنگ انتقال قدرت، ۹۴ اسب بخار اضافی (۷۰ کیلووات)را اضافه می‌کند، و کل خروجی ترکیبی را به ۶۷۱ اسب بخار قدرت (۵۰۰ کیلووات) می‌رساند.

این نیرو باعث می‌شود Artura تنها با ختلاف ۳ ثانیه کندتر از P۱ باشد و حداکثر سرعت ۲۰۵ مایل در ساعت به ۶۲ مایل در ساعت برسد. این خودرو منحصراً با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه جدید جفت می‌شود.

موتور الکتریکی از یک بسته باتری متشکل از پنج ماژول یون لیتیوم با ظرفیت ترکیبی ۷.۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. مانند P1، Artura دارای برد الکتریکی خالص ۱۹ مایل با قابلیت پلاگین است. با استفاده از یک شارژر استاندارد EVSE، مالک خودرو می‌توانند فقط در مدت دو ساعت و نیم خودرو‌های خود را از صفر به ۸۰ درصد شارژ کند.

اولین خودروی هیبریدی مک لارن با موتور الکتریکی V6 +تصاویر

خودرو Artura اولین وسیله نقلیه‌ای است که از معماری سبک وزن کربن جدید McLaren (یا MCLA) استفاده می‌کند. مهندسان این پلتفرم را به طور خاص برای استفاده از خودروهای هیبریدی مانند این مورد طراحی کردند، آلومینیوم و فیبر کربن فوق العاده فرم داده شده که در عین حال که وزن را به حداقل می‌رساند، می‌تواند  زیبایی بیشتری داشته باشد.

اولین خودروی هیبریدی مک لارن با موتور الکتریکی V6 +تصاویر

 وزن خودرو مک لارن آرتورا ۳۳۰۳ پوند است. اجزای ترکیبی مانند بسته باتری ۱۹۴ پوند وزن دارد در حالی که مخزن  E-Motor سی و چهار پوند وزن دارد. در عین حال، موتور بنزینی همین خودرو ۳۵۳ پوند وزن دارد که باعث می‌شود ۱۱۰ پوند سبک‌تر از V۸ قبلی باشد.

اولین خودروی هیبریدی مک لارن با موتور الکتریکی V6 +تصاویر

ویژگی های خودرو جدید مک لارن چیست؟

همچنین معماری جدید MCLA به مک لارن اجازه می‌دهد تا برای اولین بار تعدادی از ویژگی‌های ایمنی فعال را با هم ادغام کند. استاندارد آرتورا کروز کنترل تطبیقی ​​، هشدار خروج از خط، کمک پرتو بلند و تشخیص علائم جاده است که همه با به روزرسانی‌های هوا مطابقت دارند. Artura اولین خودرویی است که به سیستم جدید سرگرمی مک لارن (با نام MIS II) همراه با صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا، Apple CarPlay و Android Auto و نرم افزار جدید تله متری مسیر با عملکرد Variable Drift Control مجهز شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی