کد خبر: ۱۴۶۸۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۰

دما و فشار درون چاه‌های نفت و گاز با تجهیزات دانش‌بنیان اندازه‌‌گیری می‌شود

با تلاش فناوران ایرانی، انواع ابزارهای الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی ایران‌ساخت شد و در اختیار صنایع قرار گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، دست‌یابی به ایده‌های نو، تمرکز بر پژوهش و فناوری‌های روز دنیا و ارتباط تنگاتنگ با صنعت را هدف قرار دادند و از سال 90 فعالیت خود را زیرنظر مرکز تخصصی دانشگاه نفت اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان آغاز کردند. حاصل این تلاش فناورانه تولید دو محصول اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی است.

شرکت دانش‌بنیاد آریا ایرانیان، با اتکا به دانش بومی و به‌کارگیری علوم نوین صنعتی با فناوری بالا و تجاری سازی دستاوردهای علمی توانسته نیاز صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی را مرتفع کند. بنا به گفته حمیدرضا رفیعی‌زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان بنگاهی اقتصادی و دانش‌محور در این صنایع فعالیت می‌کند. این شرکت پیشرو در تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون است.

وی افزود: طراحی، ساخت و تعمیر ابزارهای الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را هدف گرفتیم. ابزاری که با فناوری بالا در زمینه اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی کاربرد دارد.

این فعال فناور در ادامه بیان کرد: این محصول یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند. پس از روی سطح آمدن، اطلاعات مورد نظر از آن بازیایی می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته وی، استفاده از آخرين استانداردها و ضوابط اجرایی، بهره‌گيری از فناوری نوين، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گيری از دانش و تجارب متخصصان و كارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش و صادرات به كشورهای هدف با كمك توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.

رفیعی‌زاده همچنین بیان کرد: محصول دیگر ما در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات کاربرد دارد. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بارهای الکتریکی ساکن حساس هستند این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که امواج را در مدار خود تخلیه می‌کند و مانع رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی می‌شود. این محصول ریسک و خطرات عملیات‌ها را کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی