کد خبر: ۱۴۷۰۸
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۷

پرواز اولین بالگرد در آسمان مریخ چگونه است؟+فیلم

اولین بالگرد مریخی ناسا بعد از فرود موفقیت آمیز مریخ نود استقامت (پرسی) در حال آماده شدن برای پرواز در آسمان این سیاره است.

به گزارش «نبض فناوری»، بالگرد مریخی که نبوغ نام دارد به قسمت مرکزی و اصطلاحا شکم مریخ نورد متصل است و مأموریت آن نیز تاریخی است. با این حال، استقامت برای موفقیت در انجام این کار باید سایتی ایمن برای برخاستن بالگرد انتخاب کند.

ناسا روز جمعه اعلام کرد که آنها اولین گزارش وضعیت را از بالگرد دریافت کرده اند و نشان می دهد که این دستگاه همانطور که انتظار می رود در حال کار است.

انرژی 6 باتری لیتیوم یون این بالگرد (که در حدود 30درصد از ظرفیت کل است) توسط استقامت تامین و پس از آنکه از مریخ نورد جدا شد؛ فقط توسط صفحه خورشیدی خود شارژ می شود. یک ماه طول می کشد تا پنج پرواز آزمایشی انجام شود، اما روند ساده ای نخواهد بود.

مریخ دارای شبهایی با دمای منفی 130 درجه فارنهایت است و جو این سیاره تقریباً 1درصد از تراکم جو زمین است اما گرانش این سیاره می تواند باعث تقویت بالگرد شود.

پرسی همچنین به ناسا در برقراری ارتباط با نبوغ کمک خواهد کرد. این بالگرد دارای ترموستاتی برای کمک به گرم نگه داشتن آن و همچنین توانایی تجزیه و تحلیل ، حسگر داده ها و تصاویر سطح سیاره است.

در ادامه می توانید روند جدا شدن این بالگرد از استقامت را ببینید:

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
mohsen
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
بلاخره ما با پای چپ وارد مستراح بشیم یا پای راست??
1
1
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی