کد خبر: ۱۴۷۹۲
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۹

پیام های رمز گذاری شده همراه مریخ نورد ناسا چه بودند؟/به همراه تصاویر

چترنجات مریخ نورد استقامت ناسا هنگام فرود روی سیاره سرخ ترتیبی غیرمعمول از الگوهای قرمز و سفید داشت؛ اما اینها و مواردی از این قبیل به چه معنا هستند؟

به گزارش «نبض فناوری»، به نظر می رسد که الگوهای موجود روی چتر نجات ناسا اصلاً تصادفی نبوده و اتفاقا کدهایی پنهان بوده است. با شکستن این کد توسط ابزار اینترنتی پیغام «جرات کارهای بزرگ را داشته باش» ظاهر می شود.

این عبارت به عنوان شعار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا سالهاست که از سخنرانی تئودور روزولت رئیس جمهوری آمریکا در سال 1899 وام گرفته شده است.

این پیام پنهان برای اولین بار در جریان مستقیم فرود توسط «آلن چن» مهندس سیستم های ناسا ذکر شد، وی اظهار کرد: امیدواریم که تلاش ها و مهندسی ما علاوه بر توانایی علمی خارق العاده بتواند برای دیگران الهام بخش باشد به همین منظور گاهی اوقات در اکتشافات خود پیامی می گذاریم تا دیگران پیدا کنند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این مریخ نورد ناسا هستید؛ به سایت نبض فناوری رجوع کنید.

گرچه این تنها پیام مخفی این مریخ نورد نیست. مثلا تصاویر اشعه های خورشید روی پلاکارد حاوی تراشه حاوی نام ها و پیام های زمینی با کد مورس است و عبارت « Explore As One» را هجی می کند. 

پیام های رمز گذاری شده همراه مریخ نورد ناسا چیستند؟

تصویری از همه مریخ نوردهای ناسا روی صفحه شاسی تمام سطح نوردهایی که تا به حال به مریخ رفته اند (Sojourner  Spirit ، Opportunity ، کنجکاوی ، پشتکار و نبوغ ) نیز حک شده است.

پیام های رمز گذاری شده همراه مریخ نورد ناسا چه بودند؟

کنجکاوی نیز بدون پیام نیست و الگوی چرخ های مریخ نورد نیز کد مورس است. در واقع ارسال پیام های رمزگذاری شده در دستگاه های اکتشافی ناسا عادتی قدیمی است. پس هنوز هم در مورد استقامت باید منتظر کدها و پیام های رمز آلود دیگر باشیم.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی