کد خبر: ۱۴۸۲۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مرگ آنتی ویروس/بنگاه های اقتصادی به فکر چاره باشید

سال 2020 از هر لحاظ که فکر کنیم بی سابقه بوده و حملات سایبری نیز از این قاعده مستثنی نبودند؛ اما دیگر باید برای مقابله با این موارد آنتی ویروس را فراموش کنید.

به گزارش «نبض فناوری»،  گزارش تهدید جهانی CrowdStrike 2021 از شرکت امنیت سایبری CrowdStrike به طور خاص برای بنگاه های اقتصادی تهدیدهای فزاینده ای را در سال آینده نشان می دهد.

بسیاری از بازیگران شرور اینترنتی مسیر خود را به سمت حمله به اهداف با ارزش بالا مانند بنگاه های اقتصادی گسترش دادند. آن ها همچنین ابزارها و رویه های جدیدی را ایجاد کردند و برای تقویت قدرت و دستیابی به حملات خود متحد شدند. این بازیگران با نیت سوء به طور فزاینده ای باج گیری و تکنیک های اخاذی را در عملیات باج افزار ادغام می کنند.

آدام مایرز، معاون ارشد CrowdStrike گفت: «بازیگران مخرب تلاش های خود را طی 18 ماه گذشته افزایش داده اند. آنها اطلاعات را می دزدند و با استفاده از آن ها اخاذی می کنند.»

بهترین دفاع برای شرکت ها این است که از تهدیدات در حال تکامل مطلع شوند و در صورت حمله سریع اقدام کنند و با راه حل های امنیتی پیشرفته فعال باشند.

مجرمان اینترنتی از بحران کووید-19 سوء استفاده می کنند

بخش مراقبت های بهداشتی در یک سال معمول با تهدیدات امنیتی قابل توجهی روبرو است و مخاطرات مربوط به همه گیری توجه بیشتر را به ویژه برای شرکت های دارویی، تحقیقات پزشکی و نهادهای دولتی افزایش می دهد.

در حالی که اهداف اولیه برای عوامل نفوذ هدفمند ممکن است شامل کسب اطلاعات در مورد میزان عفونت یا پاسخ در سطح کشور باشد؛ هدف به سرعت به سمت تولید واکسن سوق پیدا کرد. بر اساس این گزارش بازیگران مخربی که در چین، کره شمالی و روسیه مستقر هستند تحقیقات واکسن را هدف قرار دادند. در مجموع  حداقل 104 سازمان بهداشتی در سال 2020 به باج افزار آلوده شده اند.

تغییر ناگهانی در مورد دورکاری، بسیاری از بنگاه های اقتصادی را به یک وضعیت امنیتی سوق داد؛ که برای آن آماده نبودند. به عنوان مثال استفاده ناگهانی از رایانه های شخصی برای کار به این معنی است که بسیاری از افراد روی دستگاههایی کار می کنند که ممکن است قبلاً به بدافزار آلوده شده باشند.

شرکت ها چگونه می توانند در برابر تهدیدات امنیت سایبری از خود دفاع کنند

در ادامه نبض فناوری پنج کاری که بنگاه های اقتصادی می توانند برای جلوگیری از تهدیدهای مخرب پیش رو انجام دهند را لیست کرده است:

  • شرکت را ایمن کنید. این به معنای پیروی از بهترین شیوه ها و داشتن چندین پادمان است: از جمله مدیریت آسیب پذیری، چرخه های پچ ثابت و اصل کمینه‌سازی مجوز.
  • برای دفاع آماده شوید. گزارش CrowdStrike قانون 1-10-60 را توصیه می کند: حمله را در عرض یک دقیقه شناسایی و در عرض 10 دقیقه به آن پاسخ دهید سپس آن را بررسی و از حمله مهاجم طی یک ساعت جلوگیری کنید.
  • راه حل نسل جدید را در اختیار داشته باشید. آنتی ویروس باید تهدید را قبلا دیده باشد؛ اما راه حل های مبتنی بر یادگیری ماشینی می توانند تهدیدها را رمزگشایی کنند بدون اینکه هرگز آنها را دیده باشند. این تفاوت با رشد روزافزون باج افزار امروزه بسیار مهم است.
  • آموزش و تمرین. مدیران و اعضای هیئت مدیره را دور هم جمع کنید و برنامه پاسخگویی تهیه کنید تا همه از حساسیت موضوع با خبر باشند.
  • باهوش باشید. از تهدیدها، تکنیک ها و ابزارهای هکرها و همچنین تهدیدات خاص صنعت آگاه باشید.
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی