کد خبر: ۱۴۹۰۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

مشاوران امور مالی بیکار خواهند شد

نظرسنجی جدیدی که به تازگی توسط اوراکل منتشر شده نشان می دهد که مردم به ربات ها نسبت به نحوه اداره پول خود بیشتر اعتماد دارند.

به گزارش «نبض فناوری»، بیش از دو سوم پاسخ دهندگان در نظر سنجی اوراكل اعلام کردند وقتی كه صحبت از مدیریت امور مالی آنها می شود به ربات ها بیشتر از یك انسان اعتماد می كنند.

هم مصرف کنندگان و هم رهبران مشاغل به طور فزاینده ای به هوش مصنوعی و رباتیک روی آوردند تا به آنها در مدیریت امور مالی و تصمیم گیری های پیچیده مالی کمک کنند. طبق مطالعه انجام شده توسط اوراکل ، 67درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها برای تصمیم گیری مالی بیش از انسان به ربات ها اعتماد دارند.

به ویژه رهبران مشاغل به احتمال زیاد به تصمیمات مالی رباتها نسبت به انسان اعتماد داشتند، 77درصد از رهبران مشاغل گفتند که آنها به ربات بیشتر  از تیمهای مالی و تقریبا 73درصد آنها گفتند که بیشتر از خودشان به یک ربات اعتماد دارند.

 تصور ربات ها و دستگاه های هوش مصنوعی به عنوان عوامل منطقی تر و دقیق تر، ممکن است منعکس کننده این امیدواری باشد که دستگاه های هوش مصنوعی می توانند به ما کمک کنند تا با افزایش استرس و اضطراب ناشی از همه گیر کووید-19، مقابله کنیم. طبق گفته های اوراکل ، تقریباً 87درصد از مصرف کنندگان نوعی اضطراب یا ترس مربوط به امور مالی را تجربه می کنند. تقریباً 41درصد از افراد گزارش کردند که به دلیل نگرانی از وضعیت مالی خود خواب شبانه خوبی ندارند.

دهه آینده می تواند نقش متخصصان امور مالی را به شدت تغییر دهد، زیرا این رشته توسط هوش مصنوعی تغییر می یابد. رهبران تجارت پیشتر بر این باور بودند که هوش مصنوعی و رباتیک در سالهای آینده مالی شرکتها را متحول خواهد کرد، 85درصد از رهبران تجارت در هنگام انجام کارهای مختلف مانند تأییدیه های مالی، انطباق و مدیریت ریسک، پیش بینی و بودجه بندی از سیستم های خودکار کمک می خواهند.

در حالی که هوش مصنوعی و رباتیک می توانند توانایی افراد در مدیریت امور مالی و آزاد کردن وقت در روز خود را به طور واقعی بهبود دهند، اما چقدر باید به هوش مصنوعی اعتماد کرد؟ متغیرهایی که بر اعتماد مردم به یک ربات یا هوش مصنوعی تأثیر می گذارند کاملاً شناخته شده نیستند و بنابراین، طراحی سیستم های هوش مصنوعی با رعایت مسائل اخلاقی، دشوار است.

مطالعه اخیر نشان داد که نگرش افراد نسبت به ربات ها تحت تأثیر ظاهر ربات است. ربات هایی که ظاهری کاملاً انسانی دارند، وقتی عملی را انجام می دهند که می تواند غیراخلاقی تلقی شود، قاطعانه تر مورد قضاوت قرار می گیرند  و ربات هایی که ظاهر انسان مانند آنها کمتر است، هنگام انجام همان عمل، کمتر قضاوت می شوند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی